THE FOCUS AND SUBSTANTIVE CONTENT OF ANTI-GRAVITY CLASSES FOR YOUNG ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN IN A FITNESS CLUB SETTING
- 作者: Mar'in I.S.1, Zagorodnikova A.Y.2, Mashkov K.Y.2, Nalimova M.N.3, Shakirov M.R.4
-
隶属关系:
- The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
- Moscow State Pedagogical University
- Samara State University of Economics
- Moscow State University of Psychology and Education
- 期: 编号 6 (2025)
- 页面: 214-221
- 栏目: Wellness and adaptive physical education
- URL: https://journal-vniispk.ru/1994-4683/article/view/301505
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-214-221
- ID: 301505
如何引用文章
全文:
详细
Research methods and organization. Methods of analysis and generalization of scientific, methodological, and specialized literature, pedagogical observation, surveys, testing methods, pedagogical experimentation, and mathematical statistics were utilized. The developed methodology has been tested at the WorldClass fitness club in Moscow.
Research results and conclusions. The aggregate results of the pedagogical experiment indicated that anti-gravity classes for children aged 5-7 are effective, as the subjects demonstrated a significant increase in their physical fitness levels. Taking into account the results of this experimental work, it can be concluded that fitness activities for young elementary school children are an effective means of maintaining and improving physical condition, preserving and enhancing health, as well as preventing and correcting posture disorders.
作者简介
Igor' Mar'in
The Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration
Email: 13igmar795@gmail.com
candidate of pedagogical sciences-2020
Anastasiya Zagorodnikova
Moscow State Pedagogical University
Email: anastasiazagorodnikova@mail.ru
Kirill Mashkov
Moscow State Pedagogical University
Email: kyu.mashkov@mpgu.su
candidate of pedagogical sciences 2019
Marina Nalimova
Samara State University of Economics
Marat Shakirov
Moscow State University of Psychology and Education
Email: bruinsrb22@list.ru
参考
- Бугаева Е. Ф., Марьин И. С. Двигательная активность и состояние здоровья администраторов вуза как ориентиры для проектирования двигательного режима сотрудников // Проблемы и перспективы развития спортивного образования, науки и практики : материалы ⅤⅠⅠ очно-заочной научной конференции молодых ученых. Москва, 2023. С. 39–46. EDN: JDERJA.
- Крылова О. В., Бокарева Н. А., Пивоваров Ю. П. Влияние двигательной активности на физическое развитие детей и подростков до и во время пандемии COVID-19. doi: 10.31550/1727-2378-2022-21-3-72-75 // Доктор.ру. 2022. Т. 21, № 3. С. 72–75. EDN: HXQEKR.
- Решетник А. С., Мамыкина А. Ю. Формирование двигательной активности у детей и подростков. doi: 10.5281/zenodo.4444686 // Инновационные научные исследования. 2020. № 11–1 (1). С. 90–96. EDN: UNXXUR.
- Степанова О. Н., Асадова С. З. Двигательная активность и нервно-эмоциональная напряженность сотрудников предприятий розничной торговли как ориентиры для проектирования программ корпоративной физкультурно-спортивной работы. doi: 10.56464/2713-0487_2023_1_37 // Наука. Управление. Образование. РФ. 2023. № 1 (9). С. 37–47. EDN: ORQLHL.
- Лещенко А. В. Вовлеченность населения города Москвы в занятия физической культуры и спортом // Вестник науки и образования. 2021. № 9–1 (112). С. 71–73. EDN: VOFANU.
补充文件
