Рецензия на книгу: Грачиков Е.Н. Китайская школа международных отношений: на пути к большим теориям. М.: Аспект Пресс, 2021. 304 с.
- Авторы: Каткова Е.Ю.1
-
Учреждения:
- Российский университет дружбы народов
- Выпуск: Том 21, № 4 (2021): Большое Средиземноморье: продолжая конструировать макрорегион
- Страницы: 847-850
- Раздел: РЕЦЕНЗИИ
- URL: https://journal-vniispk.ru/2313-0660/article/view/320289
- DOI: https://doi.org/10.22363/2313-0660-2021-21-4-847-850
- ID: 320289
Цитировать
Полный текст
Аннотация
-
Об авторах
Евгения Юрьевна Каткова
Российский университет дружбы народов
Автор, ответственный за переписку.
Email: katkova-eyu@rudn.ru
ORCID iD: 0000-0002-0971-0987
кандидат исторических наук, старший преподаватель кафедры теории и истории международных отношений
Москва, Российская ФедерацияСписок литературы
- Grachikov, E. N. (2015). Geopolitics of China: Egocentrism and space of networks. Moscow: Ruscience publ. (In Russian).
- Grachikov, E. N. (2016). Chinese school of international relations theory. International Trends, 14(3), 68—80. (In Russian). https://doi.org/10.17994/IT.2016.14.3.46.5
- Grachikov, E. N. (2019a). Formation of the Chinese school of international relations: Analytical approaches and research methods. Vestnik RUDN. International Relations, 19(2), 187—200. (In Russian). https://doi.org/10.22363/2313-0660-2019-19-2-187-200
- Grachikov, E. N. (2019b). Chinese partnership strategy: Practice and its conceptualisation (1993—2018). Mirovaya ekonomika i mezhdunarodnye otnosheniya, 63(3), 83—93. (In Russian). https://doi.org/10.20542/0131-2227-2019-63-3-83-93
- Grachikov, E. N. (2019c). Chinese school of international relations: How theory creates diplomatic strategies and vice versa. Russia in Global Affairs, 17(2), 154—173. https://doi.org/10.31278/1810-6374-2019-17-2-154-173
- Grachikov, E. N. (2020). China in global governance: Ideology, theory, and instrumentation. Russia in Global Affairs, 18(4), 132—153. https://doi.org/10.31278/1810-6374-2020-18-4-132-153
- Grachikov, E. N. (2021a). Chinese diplomacy: Context of academic discourse. Mirovaya ekonomika i mezhdunarodnye otnosheniya, 65(3), 33—41. (In Russian). https://doi.org/10.20542/0131-2227-2021-65-3-33-41
- Grachikov, E. N. (2021b). The Chinese school of international relations: On the way to big theories. Moscow: Aspekt Press publ. (In Russian).
Дополнительные файлы
