Educational opportunities of virtual educational laboratories: analysis of current practice
- Authors: Alekseeva O.V.1, Aleksandrova N.V.1, Skvortsova T.P.2
-
Affiliations:
- Yaroslav-the-Wise Novgorod State University
- Institute for Educational Development Strategy
- Issue: No 6 (2023)
- Pages: 134-142
- Section: HISTORY AND METHODOLOGY OF EDUCATION
- URL: https://journal-vniispk.ru/2307-6127/article/view/270098
- DOI: https://doi.org/10.23951/2307-6127-2023-6-134-142
- ID: 270098
Cite item
Full Text
Abstract
About the authors
Olga Vyacheslavovna Alekseeva
Yaroslav-the-Wise Novgorod State University
Email: roolalex@ya.ru
Veliky Novgorod, Russian Federation
Natalya Viktorovna Aleksandrova
Yaroslav-the-Wise Novgorod State University
Email: natalia_nov75@mail.ru
Veliky Novgorod, Russian Federation
Tatyana Petrovna Skvortsova
Institute for Educational Development Strategy
Email: tanechk-a@bk.ru
Moscow, Russian Federation
References
- Турданов К., Палуанова А. Д., Ешбаева М. М. Особенности виртуальных лабораторий // ReFocus. 2023. № 2. С. 124–127. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-virtualnyh-laboratoriy (дата обращения: 22.03.2023).
- Никулина Т. В., Стариченко Е. Б. Виртуальные образовательные лаборатории: принципы и возможности // Педагогическое образование в России. 2016. № 7. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/virtualnyeobrazovatelnye-laboratorii-printsipy-i-vozmozhnosti (дата обращения: 23.03.2023).
- Ibrahem U. M., Alsaif B. S., Alblaihed M., Ahmed S. S.I., Alshrif H. A., Abdulkader R. A., Diab H. M. Interaction between cognitive styles and genders when using virtual laboratories and its influence on students of health college’s laboratory skills and cognitive load during the Corona pandemic // Heliyon. 2022. Vol. 8, № 4. URL: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2022.e09213 (дата обращения: 30.03.2023).
- Schlegelmilch K., Wertz A. E. Grass and gravel: Investigating visual properties preschool children and adults use when distinguishing naturalistic images // Cognitive Development. 2023. Vol. 66. URL: https://doi.org/10.1016/j.cogdev.2023.101324 (дата обращения: 30.03.2023).
- Масленников В. А. Развитие интеллектуальных способностей младших школьников. Великий Новгород: НовГУ им. Ярослава Мудрого, 2004. 240 с.
- Liu H., Zhang Z., Jiao Z., Zhang Zh., Li M., Jiang Ch., Zhu Y., Zhu S.-Ch., A reconfigurable data glove for reconstructing physical and virtual grasps // Engineering. 2023. P. 1–29. URL: https://doi.org/10.1016/j.eng.2023.01.009 (дата обращения: 23.03.2023).
- Perquin M. N., Taylor M., Lorusso J., Kolasinski J. Directional biases in whole hand motion perception revealed by mid-air tactile stimulation // Cortex. 2021. Vol. 142. P. 221–236. URL: https://doi.org/10.1016/j.cortex.2021.03.033 (дата обращения: 23.03.2023).
- Walsh Y., Magana A., Yuksel T., Krs V., Ngambeki I., Berger E., Benes B. Board # 39: Identifying Affordances of Physical Manipulative Tools for the Design of Visuo-haptic Simulations. (2017). doi: 10.18260/1-2—27845.
- Zhuoluo M. A., Liu Y., Zhao L. Effect of haptic feedback on a virtual lab about friction // Virtual Reality & Intelligent Hardware. 2019. Vol. 1 (4). P. 428–434 doi: 10.1016/j.vrih.2019.07.001
- Глоба А. Гибридная модель для вовлечения студентов в практические онлайн-занятия // Вопросы образования / Educational Studies Moscow. 2022. № 3. С. 7–35. doi: 10.17323/1814-9545-2022-3-7-35
Supplementary files
