FEATURES OF THE MARKETING ACTIVITIES OF CHARITY ORGANIZATIONS

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The article considers the always-actual issue of charity. The author notes that in Russia the charity has not reached its mature forms, therefore, for the realization of its socially significant goals the charity organizations need to improve the system of their marketing communications. The article con-siders the forms of marketing depending on the marketing context; shows the importance of volunteer activities; summarizes all components of marketing; explains the need to use the whole complex of inte-grated marketing communications by charity organizations; points to the specific economic and social goals of charity organizations and the non-price essence of charity; reveals the close connection of charity with the institutional context of society and the need to develop new formal and informal institutions to regulate charity activities and contribute to the development of a new system of values in the mass con-sciousness. Throughout the article, the author repeatedly emphasizes that the marketing of charity organiza-tions is a set of interrelated measures and methods aimed at both meeting the needs of consumers and receiving external support. All directions and subsystems of marketing of charity organizations are not only closely interrelated but also interdependent. For example, close cooperation with the media contributes to the formation of a positive image of a charity organization, which is necessary not only to improve its social reputation but also to get financial support of the state and commercial organizations including different corporations.

About the authors

T V Naumenko

Lomonosov Moscow State University

Author for correspondence.
Email: t-naumenko@yandex.ru
Leninskiye Gory, GSP-1, Moscow, 119991, Russia

References

  1. Birikov M.I. Ponjatie sobytijnogo marketinga [The concept of event marketing]. Prognozirovanie ekonomicheskoj kon’junktury v sistemah marketinga. Uljanovsk; 2000 (In Russ.).
  2. Dubgorin A.A., Guschin M.O. Problema blagotvoritelnosti v Rossijskoj Federatsii [The problem of charity in the Russian Federation]. Bjulleten Meditsinskih Internet-Konferentij. 2014: 4 (11) (In Russ.).
  3. Kotler P. Marketing. Menedzhment. Analiz, planirovanie, vnedrenie, control [Marketing. Management. Analysis, Planning, Implementation, Control]. Saint Petersburg; 1998 (In Russ.).
  4. Markova V.D. Marketing uslug [Marketing of Services]. Moscow; 1996 (In Russ.).
  5. Marchenko Ju.A., Salimova G.A. Rol blagotvoritelnosti v Rossii [The role of charity in Russia]. Ekonomika i Socium. 2014: 2—5 (In Russ.).
  6. Otnoshenie k blagotvoritelnosti v Rossii. Obzor materialov issledovanija [Attitude to Charity in Russia. A Review of Research Findings]. Red. N. Shuvalova. Moscow; 2006 (In Russ.).
  7. Pesotskayja E.V. Marketing uslug [Marketing of Services]. Saint Petersburg; 2000 (In Russ.).
  8. Rossija v tsifrah [Russia in Figures]. Moscow; 2010 (In Russ.).
  9. Sidorina T.Ju. Fenomen blagotvoritelnosti i moralnoe samosoznanie [The phenomenon of charity and moral self-consciousness]. Voprosy Filosofii. 2011: 2 (In Russ.).
  10. Tolmacheva I.A. Biologicheskaja, eticheskaja i ratsionalno-egoisticheskaja priroda blagotvoritelnosti kak osnova institutsionalnyh modelej otechestvennoj blagotvoritelnosti [Biological, ethical, and rational-egoistic nature of charity as a basis of the institutional model of Russian charity]. Obrazovanie. Nauka. Nauchnye kadry. 2013: 6 (In Russ.).
  11. Shekova E.L. Osobennosti marketinga blagotvoritelnyh organizatsij [Features of the charity organizations’ marketing]. http://dis.ru/library/523/25825 (In Russ.).
  12. Shekova E.L. Socialnaja reklama: osnovnye ponjatija [Social advertising: Basic concepts]. Marketing v Rossii i za rubezhom. 2003: 5 (In Russ.).
  13. Kotler N., Kotler P. Museum Strategy and Marketing: Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. San Francisco; 1998.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».