MOOCS FOR TEACHING ESP TO ECOLOGICAL FACULTY STUDENTS

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

The development of Internet technology and the globalization of education have fostered massive open online courses (MOOCs) for sciences and humanities. Various MOOCs are based on different methodological approaches such as connectionism, active learning, cooperative learning, implying autonomy and intrinsic motivation of students in acquiring the skills and abilities that are important for a career. Control of the acquisition is carried out by means of self-evaluation and peer-review using tests with AutoCheck, nonlinear tests with specific evaluation criteria. This form of training involves a fundamental change in the teaching methodology and promotes paradigm shift in the education system, due to changing access to learning materials, their method of presentation, monitoring and evaluation process. Besides the obvious advantages in terms of professional training, MOOCs can also be considered as an additional tool in teaching ESP. Most of the courses provided in the public domain, are in English, and involve leading specialists of the world’s best universities. Participation of students in these courses is not limited to the perceptual component, interactive open structure allows students to participate in forums, discussions, peer-review in the target language. Second-year undergraduate students of the Environmental Studies Faculty were assigned to participate in one of four MOOCs to choose from. For each MOOC project teams were formed, working on a group project throughout the course. The work was organized in blended learning format - independent individual work of each student on the content part of the course, the discussion within the group, preparing presentations, presenting their ideas to students from other working groups, followed by discussion. English teacher was in charge of facilitating discussions as well as evaluating presentations from the content and language point of view. A few positive aspect of MOOC integration were the possibility of independent work of students; high quality of the material; professional vocabulary development; built-in control system. There were also some disputable aspects, such as temporary access to courses as well as very generic approach to the matters discussed. Students who participated in the program were surveyed in order to identify the main difficulties that they experienced while working with MOOCs. In this article we present the results of the survey and will offer the main ways to overcome the problems.

About the authors

N G Valeeva

Peoples’ Friendship University of Russia

Miklukho-Maklay str., 6, Moscow, Russia, 117198

M A Rudneva

Peoples’ Friendship University of Russia

Miklukho-Maklay str., 6, Moscow, Russia, 117198

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».