Historical portrait of the first prima donna of Baroque opera: Vittoria Archilei
- Authors: Kruglova E.V.1
-
Affiliations:
- Issue: No 4 (2023)
- Pages: 129-140
- Section: ARTICLES
- URL: https://journal-vniispk.ru/2409-8744/article/view/361292
- EDN: https://elibrary.ru/WGJVSK
- ID: 361292
Cite item
Full Text
Abstract
About the authors
Elena Valentinovna Kruglova
Email: elenakruglowa@mail.ru
ORCID iD: 0000-0001-6565-2083
References
Solerti, A. (1903). Le origini del melodramma: testimonian ze dei contemporanei. Torino: Fratelli Bocca. 282 p. Ярославцева Л. К. Опера. Певцы. Вокальные школы Италии, Франции, Германии XVII-XX веков. М.: Издательский дом «Золотое Руно», 2004. 200 с. Celletti, R. (2000). La grana della voce. Opere, direttori e cantanti. Milano: Baldini & Castoldi. 334 p. Bowers, Ja. & Tick, Ju. (Eds.). (1986). Women making music: The Western art tradition, 1150-1950. Urbana: University of Illinois Press. 409 p. Шестаков В. П. Философия и культура эпохи Возрождения. Рассвет Европы. СПб.: Нестор-История, 2007. 272 с. Cook, S. C. (1984). Virtuose in Italy, 1600-1640: a reference guide. New York: Garland. 163 p. Bizzarini, M. (2003). Luca Marenzio: The Career of a Musician Between the Renaissance and the Counter-Reformation (J. Chater, Trans.). Routledge. 388 p. Emerson, I. (2005). Five centuries of women singers. Bloomsbury Academic. 331 p. Rolland, R. (1895). Les origines du théâtre lyrique moderne: histoire de l'opéra en Europe avant Lully et Scarlatti. Paris: E. Thorin. 331 p. Treadwell, N. (2007). Music of the Gods: Solo Song and effetti meravigliosi in the Interludes for La pellegrina. Current Musicology, (83). doi.org/10.7916/cm.v0i83.5087 Литвинова Ю. А. Интермедии «da Principi»: семь правил Джованбаттиста Строцци Младшего // Научный вестник Московской консерватории. 2010. № 2. С. 74-105"em". "/em" Парин А. В. Между Римом и Флоренцией. Жизнь и творения Эмилио де’ Кавальери = Between Rome and Florence. Life and Creations of Emilio de' Cavalieri // Музыкальная академия: научно-теоретический и критико-публицистический журнал. 2019. № 3. С. 62-73. Симонова Э. Р. Певческий голос в западной культуре: от раннего литургического пения к bel canto. Дис. ... доктора иск.: 17.00.02. М., 2006. 371 с. Kirkendale, W. (1993). The Court Musicians in Florence during the Principle of the Medici, With a Reconstruction of the Artistic Establishment. Florence: Leo S. Olschki. 752 p. Carter, T. (1983). A Florentine Wedding of 1608. Acta Musicologica, 55(1), 89–107. doi.org/10.2307/932663 D'India, S. (1609). Le musiche da cantar. [The music to sing]. Milan: l'herede di Simon Tini, & Filippo Lomazzo. 72 p. Peri, J. (1600). Le Musiche di Jacopo Peri nobil Fiorentino Sopra L'Euridice. Firenze: Giorgio Marescotti. 62 p. Taruskin, R. (2009). Oxford History of Western Music: 5-vol. Set: 5-vol. Set. Oxford University Press. 3856 p. Mason, K. (2005). Per cantare e sonare: accompanying Italian lute song of the late sixteenth century. In A. Coelho, V. A. (Ed.), Performance on Lute, Guitar, and Vihuela: Historical Practice and Modern Interpretation (pp. 72-107). Cambridge University Press. Kinkeldey, O. (1910). Orgel und Klavier in der Musik des 16. Jahrhunderts; ein beitrag zur geschichte der instrumentalmusik. Leipzig: Breitkopf & Hartel. 321 s. Cummings, A. M. (2023). Music in Golden-Age Florence, 1250–1750: From the Priorate of the Guilds to the End of the Medici Grand Duchy. Chicago: University of Chicago Press. 456 p. Beyschlag, A. (1908). Die Ornamentik der Musik. Leipzig: Breitkopf & Härtel. 286 s. Каччини Дж. Новая музыка: учебное пособие. СПб.: Планета музыки, 2023 // Лань: электронно-библиотечная система. URL: https://e.lanbook.com/book/307481 (дата обращения: 10.07.2023). Режим доступа: для авториз. пользователей. Pirrotta, N., Elena Povoledo (1982). Music and theatre from Poliziano to Monteverdi. Cambridge University Press. 392 p. Caccini, G. (1609). L'Evridice composta in mvsica In Stile Rappresentatiuo da detto Romano. Firenze: Giorgio Marescotti. 72 p.
Supplementary files
