Dynamics of the level of foreign communicative competence of students of non-linguistic universities: results of complex diagnostics
- Autores: Lapina I.V.1,2
-
Afiliações:
- Altai State Pedagogical University
- Karaganda University of Kazpotrebsoyuz
- Edição: Nº 3 (856) (2025)
- Páginas: 45-52
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/346926
- ID: 346926
Citar
Texto integral
Resumo
The article is devoted to the analysis of the results of a comprehensive diagnostics of foreign communicative competence of students of non-linguistic universities. The author developed diagnostic tools and conducted a comparative analysis of the results at different stages of training, which demonstrated negative dynamics in various aspects and allowed the researcher to justify the need for continuous language training of students.
Sobre autores
Irina Lapina
Altai State Pedagogical University; Karaganda University of Kazpotrebsoyuz
Autor responsável pela correspondência
Email: ira.lapinashults.85@mail.ru
Postgraduate Student of the Department of Psychology and Pedagogy
Altai State Pedagogical University
Senior Lecturer of Foreign and Russian Languages Department
Karaganda University of Kazpotrebsoyuz
Bibliografia
- Воронушкина О. В. Профессионально ориентированное обучение иностранному языку студентов неязыковых специальностей АлтГПУ // Вестник Алтайского государственного педагогического университета. 2018. № 3 (36). С. 17-26. URL: https://www.elibrary.ru/item.asp?id=35585048.
- Гальскова Н. Д., Василевич А. П., Акимова Н. В. Методика обучения иностранным языкам. Ростов н/Д: Феникс, 2017.
- Шишигина Я. А. Исследование содержания и структуры иноязычной коммуникативной компетенции // Язык и текст. 2020. № 3. С. 70-78.
- Марина А. Н. Качество языковой подготовки студентов // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. 2008. № 70 (2). С. 104-109.
- Акаева А. Х. Определение уровня владения английским языком - необходимое условие проведения пропедевтического курса // Научный журнал «Globus». 2021. Т. 7. № 4 (61). С. 7-9.
Arquivos suplementares


