Creative Industries and the Digital Economy: Interaction, Research Issues. Actualization of Research Issues (Russian Practice)

封面

如何引用文章

全文:

开放存取 开放存取
受限制的访问 ##reader.subscriptionAccessGranted##
受限制的访问 订阅存取

详细

The object of the study is creative industries in the context of the development of the digital economy in the Russian economic space. The subject is the interaction of creative Russian industries and the digital economy as research areas in the Russian economic space. Research materials: a database of foreign and Russian researchers in the Scientific Electronic Library in the fields of specific branches of creative industries in their relationship with the areas of the digital economy. Research objectives: research of creative industries in the Russian economic space, actively interacting with the digital economy from a publishing point of view; identification of a new term (method, technology) for the development of creative industries in the Russian Federation. The study consists of three interrelated parts. In this part of the study, the problem of research is formulated, a methodological approach of research is formed, approaches to the analysis of the interaction of creative industries and the digital economy are shown. The research is based on the author's methodical four-stage approach. The results of the first (present) part of the study are: the author's methodological four-stage approach based on publications in the Scientific Electronic Library is proposed; socio-economic trends characteristic of the development of creative industries in the era of digitalization are presented.

作者简介

Guzel Gumerova

Financial University under the Government of the Russian Federation

Email: gigumerova@fa.ru
Dr. Sci. (Econ.), Professor; Professor of the Department of Management and Innovation Moscow, Russian Federation

Alexandra Butneva

Bocconi University, Milan Polytechnic University

Email: aleksandra.butneva@studbocconi.it
Master's degree student Milan, Italy

Elmira Shaimieva

Kazan Innovation University named after V.G. Timiryasov (IEUP)

Email: shaimieva@ieml.ru
Dr. Sci. (Econ.), Associate Professor; Professor of the Department of Management, Head of the Research Laboratory of Knowledge Management of the Faculty of Management and Engineering Business Kazan, Russian Federation

Irina Litvin

Financial University under the Government of the Russian Federation

Email: liylitvin@fa.ru
Cand. Sci. (Econ.), Associate Professor; Associate Professor of the Department of Management and Innovation Moscow, Russian Federation

Natalia Trifonova

Financial University under the Government of the Russian Federation

Email: nntrifonova@fa.ru
Cand. Sci. (Econ.), Associate Professor, Assistant of the Department of Management and Innovation Moscow, Russian Federation

参考

  1. Vlasova V.V., Gershman M.A., Gokhberg L.M., Kutsenko E.S., Popova Ya.A., Bredikhin S.V., Boos V.O., Ismagulova S.G., Demyanova A.V., Maksimenko D.D. The creative economy of Moscow in numbers // Moscow, 2021, 108 P.
  2. Grigoryan K.G. Analysis of creative industries as a new sector of the world economy // E-Scio. 2019. No. 11 (38). pp. 408-413.
  3. Fomina A.N. Perspective directions of development of artificial intelligence technologies in the television industry // Creative Economy. 2022. Volume 16. No. 3. pp. 1081-1100. doi: 10.18334/ce.16.3.114306
  4. Feher K., Lasaraty D., Kovacs D., Junaidy D., Rahardjo B. Creative Industries and Digital Economy-Perspectives from Southeast Asia and Central Europe. 2017. Pp. 150-172 //[Электронный ресурс]. Режим доступа: URL: https://www.researchgate.net/publication/319333661_Creative_Industries_and_Digital_Economy_-_Perspectives_from_Southeast_Asia_and_Central_Europe (дата обращения 10.03.2022)
  5. Salmon K. Have the cultural and creative sectors found the formula for development in the digital age? Forum D’Avignon. [online form:] (2015) 44 P.// [Электронный ресурс]. Режим доступа: URL: https://www.forum-avignon.org/sites/default/files/editeur/2015-Forum_Avignon-Anglais-HD.pdf (дата обращения 10.03.2022)

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML


Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».