Gamification elements in event marketing

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

We consider the specifics of using gamification elements in event marketing from the standpoint of involving and retaining participants in special event. Gamification is defined as the use of game mechanics in non-game situations. Gamification techniques are used in education, business, and marketing. In the promotion system, gamification techniques demonstrate consistency in the struggle of companies and brands for the attention of the audience. The work clarifies the boundaries of the concepts of “game” and “gamification”. As the established practice shows, gamification can be used at various stages of the implementation of special event: at the stage of announcement, at the stage of greeting and meeting participants before the start of event, gamification elements can be included in the structure of individual blocks of special event. Gamified solutions can be used to collect feedback at the end of event. When using gamification elements in event marketing, it is important to follow a number of rules, namely: gamification should have a clear, achievable goal that is relevant for the player; gamification rules should be clear to participants; gamification should have simple tasks to complete; game mechanics should fully and accurately reflect the progress of the player; you cannot completely turn the gamification process into a game and offer only virtual achievements for participation, etc. 

About the authors

V. A. Romashkin

Derzhavin Tambov State University

Author for correspondence.
Email: viktormoney1@yandex.ru
ORCID iD: 0000-0001-7710-1211

Career Center Specialist

33 Internatsionalnaya St., Tambov, 392000, Russian Federation

References

  1. Kheizinga I. Homo ludens. Chelovek igrayushchii [Homo Ludens]. St. Petersburg, Ivan Limbakh Publishing House, 2011, 416 p. (In Russ.) Available at: https://mymap-life.ru/wp-content/uploads/2013/09/Iokhan-Kheizinga-–-Chelovek-igrayushchii.pdf
  2. Liksina E.V. Issledovanie pol'zovatel'skikh trebovanii k geimifikatsii protsessa obucheniya [Study of user requirements for the gamification of the learning process]. Sbornik materialov 6 Mezhdunarodnoi nauchno-prakticheskoi konferentsii «Chelovek, obshchestvo, obrazovanie: sostoyanie, problemy i puti ikh resheniya» [Collection of Materials of the 6th International Scientific and Practical Conference “Human, Society, Education: State, Problems and Ways to Solve them”]. Prague, 2021, pp. 86-89. (In Russ.) https://elibrary.ru/hhsnuw
  3. Yamshchikov S.V., Kolechits M.P. Gamification as a new management technology. Sotsiosfera = Sociosphere, 2021, no. 1, pp. 109-112. (In Russ.) https://elibrary.ru/znsqjb
  4. Prokhorov A.V. Gamification as a tool for increasing the engagement of the university social media audience. Neofilologiya = Neophilology, 2022, vol. 8, no. 1, pp. 137-143. (In Russ.) https://doi.org/10.20310/2587-6953-2022-8-1-137-143, https://elibrary.ru/tdijgg
  5. Kurganova E.B. Classification of game technologies in modern PR-practice. Vestnik Voronezhskogo gosudarstvennogo universiteta. Seriya: Filologiya. Zhurnalistika = Proceedings of Voronezh State University. Series: Philology. Journalism, 2020, no. 2, pp. 112-114. (In Russ.) https://elibrary.ru/bqftwc
  6. Revenko A.A. Gamification as a tool for promoting mass media and media manipulation. Vestnik Moskovskogo gumanitarno-ekonomicheskogo institute = Herald of Moscow Humanitarian Economic University, 2021, no. 1, pp. 346-358. (In Russ.) https://doi.org/10.37691/2311-5351-2021-0-1-346-358, https://elibrary.ru/dnyuwl
  7. Verbakh K., Khanter D. Vovlekai i vlastvui. Igrovoe myshlenie na sluzhbe biznesa [For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business]. Moscow, Mann, Ivanov and Ferber Publ., 2015, 224 p. (In Russ.) Available at: http://www.ds45.detkin-club.ru/editor/2169/files/vospitatel'goda/mosko-
  8. vets/cdfc60370c1f412552923fa958803094.pdf

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».