Chatbots in teaching a foreign language: advantages and controversial issues
- 作者: Sysoyev P.V.1, Filatov E.M.1
-
隶属关系:
- Derzhavin Tambov State University
- 期: 卷 28, 编号 1 (2023)
- 页面: 66-72
- 栏目: Articles
- URL: https://journal-vniispk.ru/1810-0201/article/view/297901
- DOI: https://doi.org/10.20310/1810-0201-2023-28-1-66-72
- ID: 297901
如何引用文章
全文:
详细
作者简介
P. Sysoyev
Derzhavin Tambov State University
Email: psysoyev@yandex.ru
E. Filatov
Derzhavin Tambov State University
Email: filatovgenya200@gmail.com
参考
- Han D. The Effects of voice-based AI chatbots on Korean EFL Middle School students’ speaking competence and affective domains // Asia-pacific Journal of Convergent Research Interchange. 2020. Vol. 6. № 7. P. 71-80. http://dx.doi.org/10.47116/apjcri.2020.07.07
- Çakmak F. Chatbot-human interaction and its effects on EFL students’ L2 speaking performance and speaking anxiety // Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language). 2022. № 16 (2). P. 113-131. URL: https://novitasroyal.org/download/chatbot-human-interaction-and-its-effects-on-efl-students-l2-speakingperformance-and-anxiety/
- Kim H.S., Cha Y., Kim N.Y. Effects of AI chatbots on EFL students’ communication skills // Korean Journal of English Language and Linguistics. 2021. № 21. P. 712-734. https://doi.org/10.15738/kjell.21..202108.712
- Haryanto E., Ali R. Students’ attitudes towards the use of Artificial Intelligence SIRI in EFL learning at one public university // International Seminar and Annual Meeting BKS-PTN Wilayah Barat. 2018. Vol. 1. № 1. P. 190-195. URL: http://conference.unsri.ac.id/index.php/semirata/article/view/1102
- Дронов И.С. Организационно-педагогические условия обучения письменному академическому дискурсу студентов магистратуры // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2019. Т. 24. № 182. С. 21-31. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2019-24-182-21-31
- Золотов П.Ю. Психолого-педагогические условия формирования прагматической компетенции студентов на основе корпусных технологий // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2020. Т. 25. № 186. С. 7-13. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2020-25-186-7-13
- Семич Ю.И. Психолого-педагогические условия обучения студентов иноязычному письменному высказыванию на основе корпусных технологий // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2018. Т. 23. № 175. С. 52-61. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2018-23-175-52-61
- Junaidi J., Hamuddin B., Julita K., Rahman F., Derin T. Artificial Intelligence in EFL Context: Rising Students’ Speaking Performance with Lyra Virtual Assistance // International Journal of Advanced Science and Technology. 2020. № 29 (05). P. 6735-6741. URL: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/17726
- Yoon S.Y. Student readiness for AI instruction: perspectives on AI in university EFL classrooms // Multimedia-Assisted Language Learning. 2019. № 22 (4). P. 134-160. https://doi.org/10.15702/mall.2019.22.4.134
- Adamopoulou E., Moussiades L. An Overview of Chatbot Technology // IFIP Advances in Information and Communication Technology. 2020. Vol. 584. P. 373-383. https://doi.org/10.1007/978-3-030-49186-4_31
补充文件
