Implementation of project-based learning at a technical university: teacher enthusiasm or resistance
- Authors: Gradaleva E.A.1, Houston M.2
-
Affiliations:
- Samara State Technical University
- Texas A&M University Texarkana
- Issue: Vol 16, No 3 (2019)
- Pages: 31-41
- Section: Articles
- URL: https://journal-vniispk.ru/1991-8569/article/view/52355
- DOI: https://doi.org/10.17673/vsgtu-pps.2019.3.3
- ID: 52355
Cite item
Full Text
Abstract
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
Ekaterina A. Gradaleva
Samara State Technical University
Email: katerina-888@bk.ru
кандидат филологических наук, доцент кафедры «Лингвистика, межкультурная коммуникация и русский как иностранный». 244, Molodogvardeyskaya st., Samara, 443100, Russia
Maria Houston
Texas A&M University Texarkana
Email: mhouston@tamut.edu
PhD, English Faculty, Department of English and Literature 7101, University Avenue, Texarkana, TX, 75503, USA
References
- Капранова В.А. Проектное обучение в вузе: исторические и технологические аспекты // Известия ВГПУ. - 2014. - № 3(264). - С. 78-80.
- Швец И.М. Проектный метод. Особенности и проблемы использования в высшей школе// Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского. - 2014. - № 3(4). - С. 235-240.
- Николаенко А.В. Развитие проектно-ориентированного образования в современных условиях // Качество образования. - 2016. - С. 7-11.
- Roessingh H., Chambers W. Project-Based Learning and Pedagogy in Teacher Preparation.International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 2011. Vol. 23. No. 1. Pp. 60-71.
- Martinez J.E. The Search for Method in STEAM Education. Palgrave Studies in Play, Performance, Learning, and Development, 2017. VIII. Pp. 21-33.
- Thomas J.W. A Review of Research on Project-based Learning. California, 2000. Retrieved from http://www.bie.org/research/study/review_of_project_based_learning_2000 (accessed 5.09.2019).
- Liebtag E., Vander Ark T. Preparing Teachers for a Project-based World. US: Getting Smart, 2016, 18 p.
- Kilpatrick W.H. The Project Method. The Use of the Purposeful Act in the Educative Process.11th impression. New York: Teachers College, Columbia University, 1929. Retrieved from http://www.educationengland.org.uk/documents/kilpatrick1918/index.html (accessed 5.09.2019).
- Wilson S., Zamberlan L. Show Me Yours: Developing a Faculty-Wide Interdisciplinary Initiative in Built Environment Higher Education. Contemporary Issues in Education Research,2012. No. 5(4). Pp. 331-342.
- Проектное обучение. Практики внедрения в университетах / Под ред. Л.А. Евстратовой, Н.В. Исаевой, О.В. Лешуковой. - М.: Открытый университет Сколково, 2018. - 152 c.
- Houston M. Re-Imagining Linguistic Competence and Teaching Towards Communicative Success in Transnational and Translingual Spaces of Today's Global Reality. Crosspol Journal,2017. No. 3(1). Pp. 18-35.
- Антюхов А.В. Проектное обучение в высшей школе: проблемы и перспективы // Высшее образование в России. - 2010. - № 10. - С. 26-29.
- Домрачева С.А. Обучение преподавателей вуза проектно-ориентированному подходу как одно из условий развития современного вуза // Вестник Марийского государственного университета. - 2017. - № 3(27). - С. 20-26.
- Смирнова М.А. Развитие профессиональных компетенций бакалавров в условиях проектного обучения в вузе: дис.. канд. пед. наук: 13.00.08 - Теория и методика профессионального образования. - Калининград, 2007. - 168 с.
- Фролов С.Е. Особенности формирования студенческих проектных групп в исследовательском университете // Вестник ПНИПУ. Социально-экономические науки. - 2012. - № 16 (41). - С. 145-150.
- Щербакова И.А. Метод проектов при обучении английскому языку: взаимосвязь учебы и практики // Казанский педагогический журнал. - 2011. - № 5-6 (89-90). - С. 33-40.
- Аничкин Е.С. Проектно-исследовательское обучение студентов: природа, особенности, преимущества // Экономика. Профессия. Бизнес. - 2016. - № 1. - С. 71-77.
- Patton A. Work that Matters: the Teacher’s Guide to Project-based Learning. London: Paul Hamlyn Foundation, 2012. 100 p.
- Railsback J. Project-based Instruction: Creating Excitement for Learning. US: Northwest Regional Educational Laboratory, 2002. 59 p.
- Clark B.A. Project-based Learning: Assessing and Measuring Student Participation. Research and Evaluation in Literacy and Technology. 2017. No. 39. Retrieved from https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1041&context=cehsgpirw (date of access: 6.09.2019).
- Barron Brigid J.S. Doing with Understanding: Lessons from Research on Problem- and Project-based Learning. The Journal of the Learning Sciences. 1998. 7(3&4). Pp. 271-311.
- Нагель О.И. Проблема оценки проектной деятельности обучающихся // Известия АСОУ.- 2014. - № 1 (2). - С. 202-211.
- Казарова О.А., Ключников С.В. Адаптивно-инновационный подход в оценивании достижений обучающихся в проектной деятельности // Наука современности: проблемы и решения. - М., 2018. - С. 39-42.
- Яковлева И.А., Истомина Е.А. Организация и критерии оценки проектной и учебноисследовательской деятельности // Образование: ресурсы развития. Вестник ЛОИРО. - 2016. - № 4. - С. 75-80.
- Survey Monkey. - https://ru.surveymonkey.com (accessed 03.09.2019).
Supplementary files
