Conceptualization of the concept of "business" in the process of teaching a foreign language in a non-linguistic university
- Authors: Morozova A.L.1, Kostyukova T.A.2
-
Affiliations:
- MGIMO (University), Odintsovo brunch
- Tomsk State University
- Issue: Vol 17, No 1 (2020)
- Pages: 122-138
- Section: Articles
- URL: https://journal-vniispk.ru/1991-8569/article/view/52398
- DOI: https://doi.org/10.17673/vsgtu-pps.2020.1.9
- ID: 52398
Cite item
Full Text
Abstract
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
Anna L. Morozova
MGIMO (University), Odintsovo brunch
Email: llg04@yandex.ru
Cand. Ped. Sci., Associate Professor of English Language Department. Novo-Sportivnaja st., Odintsovo, Moscow region, 143007, Russian Federation
Tat’yana A. Kostyukova
Tomsk State University
Email: kostykova@inbox.ru
Dr. Ped. Sci., Professor of General and Pedagogical Psychology Department. 36, Lenin av., Tomsk, 634050, Russian Federation
References
- Обдалова О.А., Гураль С.К. Концептуальные основы разработки образовательной среды для обучения межкультурной коммуникации // Язык и культура. - 2012. - № 4 (20). - С. 83-96.
- Володина Н.В. Концепты, универсалии, стереотипы в сфере литературоведения. 2-е изд. - М.: ФЛИНТА: Наука, 2014. - 256 с.
- Guiora A.Z. Language and concept formation: A cross-lingual analysis. Behavior Science Research. 1983. 228-256 pp.
- Жигалев Б.А., Савруцкая Е.П., Устинкин С.В. Образование в системе факторов влияния на ценностные ориентации молодежи // Вестник Нижегородского государственного лингвистического университета им. Н.А. Добролюбова. - 2015. - № 32. - С. 148-159.
- Волошина С.В., Толстова М.А. Концепт «Работа» в женских автобиографических рассказах сибирских старожилов: константы и трансформация // Вестник Томского государственного университета. - 2017. - № 425. - С. 12-18.
- Пассов Е.И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению. - М.: Русский язык, 1989. - 276 с.
- Слышкин Г.Г. Лингвокультурные концепты и метаконцепты: дис.. докт. филол. наук. - Волгоград, 2004. - 323 c.
- Гынгазова Л.Г. Ценностная картина мира диалектоносителя: к проблеме лакунарности // Лакунарность в языке, картине мира, словаре и тексте. - Новосибирск, 2009. - С. 115-122.
- Карасик В.И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. - Волгоград: Перемена, 2002. - 477 с.
- Степанов Ю.С. Константы: Словарь русской культуры. 3-е изд. - М.: Академический проект, 2004. - С. 42-67.
- Кочергина К.С., Демешкина Т.А. Возможности применения корпусных технологий в лингвоэкспертологии // МНСК-2017: Прикладная лингвистика: Материалы 55-й Международной научной студенческой конференции. - 2017. - С. 1617.
- Гусева Э.Ю. Языковая репрезентация концепта «бизнес» в американской лингвокультуре: автореф. дис. … канд. филол. наук. - Самара, 2011. - 26 с.
- Демешкина Т.А. «Ссылка» как феномен cибирской лингвокультуры // Вестник Томского государственного университета. Филология. - 2018. - № 56. - С. 34-46.
- Кунбуттаева А.Ш. Способы вербализации концепта «богатство» во фразеологических и паремиологических единицах лакского языка // Вестник Костромского государственного университетата им. Н.А. Некрасова. - 2013. - Т. 19. - № 6. - С. 114-116.
- Резанова З.И., Ершова Е.Ю. Влияние грамматического рода на концептуализацию объектов (экспериментальное исследование) // Вестник Томского государственного университета. Филология. - 2017. - № 50. - C. 104-124.
- Guiora A.Z., Sagi A. A cross-cultural study of symbolic meaning - developmental aspects. Language Learning, 1978. Vol. 28. No. 2. 381-386 рр.
- Hawkins E.W. Modern languages in the curriculum. Cambridge, CUP, 2007. 353 p.
- Hutmacher W. Key competencies for Europe. Report of the Symposium Berne, Switzezland. Berlin, Council for Cultural Cooperation, 1997. 43-57 рр.
- Kramsch C. Context and Culture in Language Teaching. Oxford, OUP, 1993. 241 p.
- Krashen S.D., Terrell T.D. The natural approach: language acquisition in the classroom. Oxford, Pergamon, 2003. 542 p.
- Little D., Devitt S., Singleton D. Authentic texts in foreign language teaching: theory and practice. Dublin, Authentik, 1998. 384 p.
- MacKay W.F. Language teaching analysis. London, Longman, 2005. 531 p.
- Savignon S.J. Communicative Competence: Theory and Classroom Practice. Reading (Mass.), London, Longman, 1983. 142 p.
- Gardner R.C. A student’s contribution to second language learning. Language teaching. London, McMillan, 2002. 36-53 рр.
- Teaching reading in Europe: Contexts, Policies and Practices. Education, Audiovisual and Culture Executive Agency: 2011, 224 p. http://eacea.ec.europa.eu/education / Eurydice/documents/ thematic_reports/130EN.pdf/ (accessed September 21, 2019).
- Timperley H., Wilson A., Barrar H., Fung I. Teacher Professional Learning and Development. New Zealand, Ministry of education, 2007, 344 р. http://www.oecd.org/education/school/48727127.pdf (accessed September 21, 2019).
Supplementary files
