THE INTEGRATIVE FUNCTION OF THE COACH-TEACHER'S ACTIVITY
- 作者: Petrov S.I.1, Apoiko R.N.2, Ta B.I.1
-
隶属关系:
- Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health, St. Petersburg
- State University of Film and Television
- 期: 编号 7 (2025)
- 页面: 233-237
- 栏目: Methodology and technology of vocational education
- URL: https://journal-vniispk.ru/1994-4683/article/view/309626
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-233-237
- ID: 309626
如何引用文章
全文:
详细
Research methods: analysis of scientific research works and regulatory legal documents governing the issues of personnel training in the field of physical culture and sports in the Russian Federation.
Research results and conclusions. Based on the analysis of the requirements of federal educational standards for higher education and the professional standards "Coach" and "Coach-Teacher", the integrative function of the coach-teacher's activity is defined as a component of the concept of integrating scientific-educational activities and sports training in the professional education of coach-teachers. The presented data must be taken into account when developing the main professional educational programs for higher and secondary vocational education, as well as retraining programs aimed at training coaching personnel.
作者简介
Sergey Petrov
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health, St. Petersburg
Email: s.petrov@lesgaft.spb.ru
docent, candidate of psychological sciences
Roman Apoiko
State University of Film and Televisiondocent, doctor of pedagogical sciences
Boris Ta
Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health, St. Petersburgprofessor, doctor of pedagogical sciences
参考
- Петров С. И. Проектирование программы развития Национального государственного Университета физической культуры, спорта и здоровья имени П. Ф. Лесгафта, Санкт-Петербург, на период до 2030 года. doi: 10.34835/issn.2308-1961.2022.9.p374-380 // Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта. 2022. № 9 (211). С. 374–380. EDN: WXJGHK.
- Приказ Министерства науки и высшего образования РФ от 25 сентября 2019 г. N 886 "Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования - бакалавриат по направлению подготовки 49.03.04 Спорт". URL: https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_335964/ (дата обращения: 27.01.2025).
- Приказ Министерства образования и науки РФ от 19 сентября 2017 г. N 947 "Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта высшего образования - магистратура по направлению подготовки 49.04.03 Спорт". URL: https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_280730/ (дата обращения: 27.01.2025).
- Профессиональный стандарт 05.003. Тренер / Утвержден приказом Министерства труда и социальной защиты Российской Федерации от 28 марта 2019 года N 191н. URL: http://www.consultant.ru /document / cons_doc_LAW_323902 (дата обращения: 27.01.2025).
- Профессиональный стандарт 05.012. Тренер-преподаватель / Утвержден приказом Министерства труда и социальной защиты Российской Федерации от 24 декабря 2020 года N 952 н. URL: http:// ivo.garant.ru /#/ document/400235843 (дата обращения: 27.01.2025).
- Петров С. И. Конкретизация модели "тренер-преподаватель" как условие реализации процесса интеграции образовательной, научной и спортивной деятельности в вузах физической культуры // Теория и практика физической культуры. 2024. № 5. С. 3–5. EDN: SATWIO.
- Нагель О. И. К вопросу об интеграции в образовании // Отечественная и зарубежная педагогика. 2015. № 3. С. 74–82. EDN: UCLNWV.
补充文件
