Cultural, professional, job-related competences and development of the course «Fitness and gymnastics for yoga coaches»
- Authors: Buranok O.M.1, Serper S.A.1
-
Affiliations:
- Samara State University of Social Sciences and Education
- Issue: Vol 8, No 1 (2019)
- Pages: 235-238
- Section: 13.00.00 – Pedagogical Sciences
- URL: https://journal-vniispk.ru/2309-4370/article/view/21615
- DOI: https://doi.org/10.17816/snv201981303
- ID: 21615
Cite item
Full Text
Abstract
The paper deals with specifics of cultural, professional, job-related competences development of Physical Education and Sports Bachelors (training code 44.03.01). Teaching programs are designed according to the requirements of the Federal State Educational Standard (the third generation), approved by the Ministry of Education and Science of the Russian Federation. Acquiring professional competencies are crucial for any coach or specialist in athletics. Moreover, the personality-oriented approach to the system of modern higher education presupposes development of personal skills such as independence, self-motivation and self-reliance. These qualities help the field experts build a healthy Russian society. The authors define knowledge, skills and abilities for cultural, professional, job-related competences to implement in the syllabus of Fitness and Gymnastics for Yoga Coaches.
Full Text
##article.viewOnOriginalSite##About the authors
Oleg Mikhailovich Buranok
Samara State University of Social Sciences and Education
Email: olegburanok@yandex.ru
doctor of philological sciences, doctor of pedagogical sciences, professor, head of Russian Literature, Foreign Literature and Methods of Teaching Literature Department
Russian Federation, SamaraSergey Aleksandrovich Serper
Samara State University of Social Sciences and Education
Author for correspondence.
Email: olegburanok@yandex.ru
candidate of economical sciences, doctoral candidate
Russian Federation, SamaraReferences
- Маркова И.А. Моделирование структуры учебного курса индивидуальных траекторий его прохождения // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. 2013. № 3. С. 443-445.
- Доррер А.Г., Иванилова Т.Н. Моделирование интерактивного адаптивного обучающего курса // Современные проблемы науки и образования. 2007. № 5. С. 52-59.
- Гильфанова Е.К. Оздоровительная фитнес-йога в физическом воспитании студентов специальных медицинских групп вузов: дис. … канд. пед. наук. Улан-Удэ, 2011. 199 с.
- Гоглюватая Н.О. Программирование физкультурно-оздоровительных занятий аквафитнесом с женщинами первого зрелого возраста: автореф. дис. … канд. наук. Киев, 2007. 20 с.
- Попова В.И. Культурно-просветительская деятельность студентов как важнейшая составляющая внеаудиторной деятельности // Мир науки, культуры, образования. 2016. № 1 (56). С. 79-80.
- Хисматуллин С.А. Методика обучения и воспитания: физкультурное образование. СПб.: Изд-во РГПУ им. А.И. Герцена, 2014. 158 с.
- Пешкова Н.В. Конкурентоспособность выпускников университета в контексте деятельности студенческих спортивных клубов // Теория и практика физической культуры. 2018. № 3. С. 89-92.
- Воловая Т.А. Влияние занятий хатха-йогой на развитие психических процессов детей младшего школьного возраста // Здоровье семьи - XXI век. 2014. № 1. С. 46.
- Бямбаринчин Б. Формирование умений и навыков двуязычного профессионального общения у будущих специалистов спортивного профиля в вузе: автореф. дис. … канд. пед. наук. Красноярск, 2013. 21 с.
- Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования - бакалавриат. Направление подготовки 44.03.01 Педагогическое образование. Утв. приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 04.12.2015 г. № 1426 [Электронный ресурс] // Портал Федеральных государственных образовательных стандартов высшего образования. - http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvob/440301.pdf.
- Густяхина В.П., Густяхин А.Е. Стандарт ФГОС ВПО 3+ по направлению «Педагогическое образование»: преимущества и недостатки // Информационно-коммуникационные технологии в педагогическом образовании. 2016. № 1 (39). С. 284-287.
- Серпер С.А. Теоретико-методологические основы формирования общекультурных компетенций у будущих специалистов по физической культуре: монография. Сызрань: Изд-во ООО «ОК Полиграфия», 2017. 156 с.
- Шокина И.Н. Современное физкультурное образование в проекции идеалов гуманизации общества // Поволжский торгово-экономический журнал. 2010. № 3. С. 103-110.
- Серпер С.А. Гимнастика йогов в системе формирования общекультурных компетенций у будущих специалистов по физической культуре // Известия Южного федерального университета. Педагогические науки. 2016. № 12. С. 125-132.
Supplementary files
