Eco-friendly and agricultural destinations as green tourism trends

Cover Page

Cite item

Full Text

Abstract

In recent years, the environmental pollution and global warming are having a strong impact on the choice of tourists travel methods around the world. The eco-friendly destinations and agricultural tours (food festivals are included in this list) are becoming the contemporary trend that attracts the attention of many people. The surveys with statistics data of different world tour operators prove this trend relevance. The study reflects the current preference of green tourism, the environmental protection tours for tourists, especially for the young people, and this is a trend that countries all over the world are aiming for. Thus, the countries are increasingly aware of the issue of protecting nature, and environment and culture are the basis for sustainable tourism development. Not only the government agencies are interested in creating green tourism destinations but also the tourism businesses are working on different ways to protect the environment. But between the good intensions and their manifestation there is a large gap which is expressed in a serious distortion when the specially protected natural areas having a high recreational potential are utilized for green tourism destinations at the cost of inevitable losses (the samples of this tactics are given on two countries cases).

About the authors

Larissa N. Talalova

State University of Management

Author for correspondence.
Email: talalova@gmail.com
ORCID iD: 0000-0003-1380-2339

Doctor of Pedagogical Sciences, Docent, lecturer of the Cross-Cultural Management International Exchange Program

99 Ryazanskii Prospekt, Moscow, 109542, Russia

Hang Chu Thanh

State University of Management

Email: thanhhangptitt@gmail.com
ORCID iD: 0000-0001-7373-6957

master student

99 Ryazanskii Prospekt, Moscow, 109542, Russia

Adrien Gardiennet

State University of Management; Groupe ESC Troyes, Champagne School of Management

Email: adrien.gardiennet@yschools.eu

master student, Cross-Cultural Management International Exchange Program, Groupe ESC Troyes, Champagne School of Management

99 Ryazanskii Prospekt, Moscow, 109542, Russia; 217 Pierre Brossolette Ave, CS 20710-10002 Troyes Cedex, Campus Brossolette, France

References

  1. Crocq F. Smart technologies in musical event management. Step in the Future: Artificial Intelligence and Digital Economics. Smart Nation: Proceedings of the III International Forum, 9-10 December 2019, Moscow, Russia. 2020;1:9-11.
  2. Hanafiah MH, Hamdan NAA. Determinants of Muslim travelers halal food consumption attitude and behavioural intentions. Journal of Islamic Marketing. 2021;12(6): 1197-1218. http://doi.org/10.1108/JIMA-09-2019-0195
  3. Battour M. Halal tourism: achieving Muslim tourists’ satisfaction and loyalty. 2019.
  4. Yim ES, Hu C. Exploring intention to visit Korea of local Chinese for Korean food tourism by applying the extended theory of planned behavior. International Journal of Tourism and Hospitality Research. 2017;31(6):95-107. http://doi.org/10.21298/IJTHR.2017.06.31.6.95
  5. Levine MA, Renfrew C, Boyle KV. Prehistoric steppe adaptation and the horse. Cambridge: McDonald Institute for Archaeological Research; 2003.
  6. Bobomulloev SG. South Tajikistan archeological sites study genesis (20 - begining of 21 century) (abstract of the Dissertation of the Doctor of History). Мoscow; 2011. (In Russ.)
  7. Chlenova NL. The Central Asian Great Silk Road presentation in the Bronze Age period. Central Asia and Its Neighbors in Antiquity and the Middle Ages (History and Culture). Мoscow: GRVL Publ.; 1981. (In Russ.)
  8. Solovyev VS. Tajikistan archeology origins (1813-1917). Yelets: Izd-vo Yeletskogo Universiteta Publ.; 2005. (In Russ.)
  9. Vinogradova NM. South-West Tajikistan in the Bronze Age period. Moscow: Izd-vo Instituta Vostokovedenija RAN Publ.; 2004. (In Russ.)
  10. Talalova LN, Sheraliev AR. South Tajikistan Hisor Valley: from Autochthonous cultures and archaeological sites up to the ecotourism. Eco-Sapiens - Ecological Cognition of a Person of the 21 century in Science, Education, Society: Proceedings of the III International Conference, 18-20 November 2019. 2019;2:103-107.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».