Marketing and Branding of Wine Products on the Russian Market

封面

如何引用文章

全文:

开放存取 开放存取
受限制的访问 ##reader.subscriptionAccessGranted##
受限制的访问 订阅存取

详细

The purpose of this study is to form an understanding of the value and application of marketing and branding in the Russian wine industry. The article describes the negative events of the past and the prospects for further development of the wine industry in Russia. This analysis showed that over the past 30 years, most Russian manufacturers have significantly improved the quality and range of their products. Conclusions. Marketing and branding of wine products allows you to use knowledge about customer preferences, market information and product information in the process of providing value to customers by differentiating the brand in the market. The differentiation of wine products has become an important issue in the modern wine industry. Due to the increase in the variety of wine, an important role is played by the individual choice of consumers, reflecting differences in basic tastes, preferences and incomes of consumers, as well as marketing and branding of wine, the formation of recognition in the market. On the supply side, product differentiation is a powerful tool for wine companies to mitigate the adverse effects of price competition for profit. This article explores the relative importance of various attributes, including variety, brand, and geographical origin, and their impact on consumer choice.

作者简介

Astghik Khachatryan

Financial University under the Government of the Russian Federation

编辑信件的主要联系方式.
Email: AAHachatryan@fa.ru
ORCID iD: 0000-0001-6493-680X
SPIN 代码: 2695-2955
Scopus 作者 ID: 57211625263

Researcher at the Institute of Regional Economics and Inter-Budgetary Relations

俄罗斯联邦, Moscow

参考

  1. Federal Law «On Viticulture and Winemaking in the Russian Federation» dated 12/27/2019 No. 468-FZ (latest edition) https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_341772/.
  2. Ablaev, R. R. Modern trends in the development of viticulture and winemaking in the agro-industrial complex of the Russian Federation / R. R. Ablaev, L. S. Abramova, A. R. Ablaev // International Agricultural Journal. —2023. —Vol. 66, No. 2. —doi: 10.55186/25876740_2023_7_2_20. —EDN BWUIPI.
  3. Uzun, E. V. Viticulture and winemaking as a developing branch of the agro-industrial complex of the Russian Federation / E. V. Uzun, R. R. Ablaev // Economics and Management: theory and practice. —2022. —Vol. 8, No. 1. —pp. 80–87. —EDN SQWINW.
  4. Ablaev, R. R. Ensuring the competitiveness of Russian enterprises as the basis of import substitution policy / R. R. Ablaev, A.V. Mikhalev, K. S. Levchuk // Vector of Economics. —2021. —№ 1(55). —P. 12. —EDN JSQLZK.
  5. Matushevskaya E. A., Ogilba A.V. Dynamics and prospects of development of the wine industry in the Russian Federation, Topical issues of law, economics and management. Collection of articles of the V International Scientific and Practical Conference, 256–262 (Penza, Science and Education, 2016).
  6. Radjabov A.K., Mishurov N.P., Shchegolikhina A. A. The state and prospects of viticulture development, including nursery: a scientific and analytical review, M., FSBI Rosinformagrotech 2019.
  7. Angelika Efremova, Elena Shevchenko, Natalia Oshovskaya, Anna Kaminskaya, and Anna Finogentova Current state of innovative development of Russian wine // BIO Web of Conferences 39, 06002 (2021) MTSITVW 2021// https://doi.org/10.1051/bioconf/20213906002.
  8. Winemakers are working on import substitution. Information and analytical portal // http://journal.best4service.ru/vinodely_rabotayut_nad_importozamesheniem.
  9. The concept of the development of viticulture and winemaking in Russia for the period 2016-2020 and the planning period until 2025. Portal of the Government of Russia // http://kbvw.ru/images/docs/koncepciya17062016.pdf.
  10. An overview of the Russian alcohol market. Analytical Center under the Government of the Russian Federation (IV quarter 2020) // https://ac.gov.ru/publications/topics/topic/13658.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML
2. Fig. 1. Russia has lost more than half of all Russian vineyards.

下载 (189KB)
3. Fig. 2. Share of countries in world wine production, million hectolitres, 2023

下载 (18KB)
4. Fig. 3. Vineyards of wine-growing zones of Russia.

下载 (54KB)


Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».