The communicative aspect of the linguocognitive approach to foreign language teaching
- 作者: Motov S.V.1
-
隶属关系:
- University of Illinois Urbana-Champaign
- 期: 卷 28, 编号 5 (2023)
- 页面: 1179-1193
- 栏目: Articles
- URL: https://journal-vniispk.ru/1810-0201/article/view/297924
- DOI: https://doi.org/10.20310/1810-0201-2023-28-5-1179-1193
- ID: 297924
如何引用文章
全文:
详细
参考
- Savignon S.J. Interpreting Communicative Language Teaching: Contexts and Concerns in Teacher Education. New Haven: Yale University Press, 2002. 256 p. https://www.jstor.org/stable/j.ctt1npsh9
- Savignon S.J. Communicative Language Teaching: State of the Art // TESOL Quarterly. 1991. Vol. 51. № 2. P. 261-277. https://doi.org/10.2307/3587463, https://www.jstor.org/stable/3587463
- Miller S., Bruce D. Welcome to the 21st Century: New Literacies Stances to Support Student Learning with Digital Video Composing // The English Journal. 2017. Vol. 106. № 3. P. 14-18. https://www.jstor.org/stable/26359280
- Мотов С.В. Особенности обучения иностранному языку на лингвокогнитивной основе в современных образовательных реалиях (на примере отрицания в английском языке) // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2021. Т. 26. № 195. С. 50-59. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2021-26-195-50-59, https://elibrary.ru/crahqo
- Brandt P.A. Cognitive Semiotics: Signs, Mind and Meaning. L.: Bloomsbury Academic, 2019. 241 p. http://dx.doi.org/10.5040/9781350143333
- Isac D., Reiss C. I-Language. An Introduction to Linguistics as Cognitive Science. Oxford: Oxford University Press, 2008. 318 p.
- Rigotti E., Greco S. Communication: Semiotic Approaches // Concise Encyclopeida of Philosophy of Language and Linguistics. Oxford: Elsevier, 2009. P. 57-64.
- Кастельс М. Власть коммуникации. М.: Изд. дом Высш. школы экономики, 2016. 568 с.
- Jakobson R. Language in Literature. Cambridge: The Belknap Press of Harvard University Press, 1987. 548 p.
- Кравченко А.В. От языкового мифа к биологической реальности: переосмысляя познавательные установки языкознания. М., 2013. 388 с. https://elibrary.ru/raogwz
- Petrilli S., Ponzio A. Language as Primary Modeling and Natural Languages: A Biosemiotic Perspective // Biosemiotic Perspectives on Language and Linguistics. Heidelberg: Springer, 2015. P. 47-76. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20663-9
- Cowley S.J. Verbal Patterns: Taming Cognitive Biology // Biosemiotic Perspectives on Language and Linguistics / ed. By E. Velmezova, K. Kull, S.J. Cowley. Heidelberg: Springer, 2015. P. 123-148. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20663-9
- Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация. М.: Слово, 2000. 264 с. https://elibrary.ru/yqozjo
- Gardner H. The Mind’s New Science: A History of the Cognitive Revolution. N. Y.: Basic Books, 1987. 448 p.
- Robbins P., Aydede M. The Cambridge Handbook of Situated Cognition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. 520 p. https://doi.org/10.1017/CBO9780511816826
- Шульц О.Е., Первова Г.М., Мотов С.В. Обучение английскому языку на лингвокогнитивной основе: экстралингвистический аспект // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2022. Т. 27. № 5. С. 1172-1183. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2022-27-5-1172-1183, https://elibrary.ru/evqfgg
- Smart P., Heersmink R., Clowes R.W. The Cognitive Ecology of the Internet // Cognition Beyond the Brain: Computation, Interactivity and Human Artifice. 2nd ed. L.: Springer, 2017. P. 251-282. https://doi.org/10.1007/978-3-319-49115-8
- Gallagher S. How the Body Shapes the Mind. Oxford: Oxford University Press, 2005. 230 p. https://doi.org/10.1093/0199271941.001.0001
- Wachsmuth I., Lenzen M., Knoblich G. Introduction to embodied communication: why communication needs body // Embodied Communication in Humans and Machines. Oxford: Oxford University Press, 2008. P. 1-27. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199231751.003.0001
- Barresi J. Some boundary conditions on embodied agents sharing a common world // Embodied Communication in Humans and Machines. Oxford: Oxford University Press, 2008. P. 29-52. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199231751.003.0002
- Gallagher S. Action and Interaction. Oxford: Oxford University Press, 2020. 320 p.
- Shapiro L. Embodied Cognition. 2nd ed. L.: Routledge, 2019. 304 p. https://doi.org/10.4324/9781315180380
- Pacherie E. The sense of control and the sense of agency // Psyche: An Interdisciplinary Journal of Research on Consciousness. 2007. Vol. 13. № 1. P. 1-30. https://philpapers.org/rec/PACTSO-2
- Searle J.R. The intentionality of intention and action // Inquiry: An Inderdisciplinary Journal of Philosophy. 1979. Vol. 22. № 1-4. P. 253-280 https://doi.org/10.1080/00201747908601876, https://philpapers.org/rec/SEATIO
- Goldin-Meadow S. Hearing Gesture. How Our Hands Help Us Think. Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press, 2003. 304 p. https://doi.org/10.2307/j.ctv1w9m9ds, https://www.jstor.org/stable/j.ctv1w9m9ds
- McNeill D. Language and Gesture. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. 409 p. https://doi.org/10.1017/CBO9780511620850
- Maturana H.R., Varela F.J. The Tree of Knowledge: The Biological Roots of Human Understanding. Boston; London: Shambhala Publications, Inc., 1987. 272 p.
- Беляев Б.В. О применении принципа сознательности в обучении иностранному языку // Психология в обучении иностранному языку. М.: Просвещение, 1967. С. 5-17.
- Пассов Е.И., Кузовлева Н.Е. Основы коммуникативной теории и технологии иноязычного образования. М.: Рус. яз. Курсы, 2010. 568 с.
- Chun D., Kern R., Smith B. Technology in Language Use, Language Teaching, and Language Learning // The Modern Language Journal. 2016. Vol. 100. № 51. P. 64-80. https://doi.org/10.1111/modl.12302, https://www.jstor.org/stable/44134996
- Сысоев П.В. Информационные и коммуникационные технологии в лингвистическом образовании. М.: Либроком, 2019. 264 с. https://elibrary.ru/ytpxzz
- Мотов С.В. Когнитивная лингвистика в иноязычном обучении: проблемы и перспективы (на примере английского языка в языковом вузе) // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2022. Т. 27. № 4. С. 923-938. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2022-27-4-923-938, https://elibrary.ru/vjdkdg
- Мотов С.В. Обучение грамматике английского языка на лингвокогнитивной основе // Вестник Тамбовского университета. Серия: Гуманитарные науки. 2019. Т. 24. № 179. С. 32-39. https://doi.org/10.20310/1810-0201-2019-24-179-32-39, https://elibrary.ru/yzesdz
- Кравченко А.В., Паюнена М.В. Практика в плену теории: почему так трудно научиться иностранному языку в школе // Вестник Томского государственного университета. Филология. 2018. № 56. С. 65- 91. https://doi.org/10.17223/19986645/56/5, https://elibrary.ru/ywgpsh
补充文件
