NEURAL NETWORKS AS A TOOL FOR ENHANCING THE MOTIVATION OF FUTURE FOREIGN LANGUAGE TEACHERS
- 作者: Bespalova D.S.1, Gribacheva N.V.1, Zyryanova A.V.1, Pavlova O.Y.1
-
隶属关系:
- South Ural State Humanitarian and Pedagogical University
- 期: 编号 7 (2025)
- 页面: 218-224
- 栏目: Methodology and technology of vocational education
- URL: https://journal-vniispk.ru/1994-4683/article/view/309624
- DOI: https://doi.org/10.5930/1994-4683-2025-218-224
- ID: 309624
如何引用文章
全文:
详细
Research methods: analysis and generalization of scientific and methodological literature, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics.
Research results and conclusions. The dynamics of motivation levels among students of language specialties in the process of learning to write in a foreign language have been identified. The data obtained show that studying a foreign language using neural networks allows for the adaptation of educational material to the needs of the learner, ensures the continuity of learning, and activates students' cognitive activity through information presented in an interactive form. The correct use of AI technologies in education provides relevance and effectiveness to the educational process, linking it with the realities of our time.
作者简介
Dar'ia Bespalova
South Ural State Humanitarian and Pedagogical University
Email: bespalovads@cspu.ru
the department of foreign languages, candidate of philological sciences
Natalia Gribacheva
South Ural State Humanitarian and Pedagogical Universitythe department of foreign languages, candidate of philological sciences
Aleksandra Zyryanova
South Ural State Humanitarian and Pedagogical Universitythe department of foreign languages, docent, candidate of philological sciences
Olga Pavlova
South Ural State Humanitarian and Pedagogical Universitythe department of foreign languages, docent, candidate of historical sciences
参考
- Кузнецова И. О., Малютов Д. А. Принцип работы и архитектура нейронных сетей. doi: 10.24412/cl-37031-2024-2-106-111 // Евразийская интеграция: современные тренды и перспективные направления. 2024. С. 106–111. EDN: IQWDUX.
- Большой психологический словарь / под ред. Б. Мещерякова, В. Зинченко. Санкт-Петербург : прайм-ЕВРОЗНАК ; Москва : ОЛМА-Пресс, 2003 (ПФ Красный пролетарий). 666 с.
- Басанин К. О. Исследование экстрапедагогических факторов изучения английского языка студентами неязыковых вузов. doi: 10.24158/spp.2025.17 // Общество: социология, психология, педагогика. 2025. № 1. C. 62–68. EDN: FSGQRE.
- Кострикин Е. Г. Современные механизмы формирования учебной мотивации студентов вуза. doi: 10.24158/spp.2025.1.3 // Общество: социология, психология, педагогика. 2025. № 1. C. 27–32. EDN: WAWDJD.
- Угрюмова С. В., Сергеева Н. Н. Классификация мотивов к изучению иностранного языка // Педагогическое образование в России. 2012. № 3. С. 114–119. EDN: PBHFUV.
- Минеева О. А., Ляшенко М. С. Исследование мотивации студентов неязыковых специальностей к изучению иностранного языка // Балтийский гуманитарный журнал. 2018. Т. 7. № 4 (25). C. 269–273. EDN: YTHOQP.
- Gardner R. C. The Attitude / Motivation Test Battery: Technical Report. University of Western Ontario, 1985. 26 p.
补充文件
