Media Studies of Regulatory Value of Healthy Lifestyle in English Media: A Corpus-Based Approach
- Authors: Kochetova L.A.1, Kononova I.V.2
-
Affiliations:
- Volgograd State University
- Saint Petersburg State Economic University
- Issue: Vol 13, No 6 (2024)
- Pages: 186-208
- Section: MEDIA COMMUNICATIONS AND JOURNALISM
- URL: https://journal-vniispk.ru/2225-756X/article/view/351777
- DOI: https://doi.org/10.24224/2227-1295-2024-13-6-186-208
- ID: 351777
Cite item
Full Text
Abstract
About the authors
L. A. Kochetova
Volgograd State University
Email: kochetova@volsu.ru
ORCID iD: 0000-0002-5278-7373
I. V. Kononova
Saint Petersburg State Economic University
Email: ivkononova-unecon@yandex.ru
ORCID iD: 0000-0003-4903-5856
References
Брушкова Л. А. Репрезентации ценностей здорового образа жизни в коммерческой рекламе в России / Л. А. Брушкова, Д. А. Косова // Народонаселение. — 2018. — Т. 21. — № 2. — С. 110—122. — doi: 10.26653/1561-7785-2018-21-2-09. Вигарелло Ж. История усталости от Средневековья до наших дней / Ж. Вигарелло. — Москва : Новое литературное обозрение, 2024. — 552 с. — ISBN 978-5-44482145-9. Губанова М. И. Медиатизация реальности : теоретический аспект / М. И. Губанова // Вестник Волжского университета имени В. Н. Татищева. — 2021. — № 2. — Т. 2. — С. 84—91. — doi: 10.51965/2076-7919-2021-2-2-84. Добросклонская Т. Г. Медиалингвистика: теория, методы, направления / Т. Г. Добросклонская. —:, 2020. — 180 с. — ISBN 978-5-4498-5057-7. Ионова С. В. Медиатизация социально-медицинской сферы как фактор формирования образа пожилого человека / С. В. Ионова, Юйсинь Ма // Лингвистика и образование. — 2022. — Т. 2. — № 4 (8). — C. 42—53. — doi: 10.48612/astgmu/2022-2-4-42-53. Иссерс О. С. Грани “новой искренности” в современной политической коммуникации / О. С. Иссерс // Вестник Новосибирского государственного университета. Серия : История, филология. — 2020. — Т. 19. — № 6. — С. 216—227. — doi: 10.25205/1818-7919-2020-19-6-216-227. Калугина О. А. Структура медиаконцепта DIGITAL ECONOMY в дискурсе англоязычных СМИ / О. А. Калугина // Филологические науки. Вопросы теории и практики. — 2024. — Т. 17. — Выпуск 2. — С. 551—556. — doi: 10.30853/phil20240079. Карасик В. И. Языковые мосты понимания / В. И. Карасик. — Москва : Дискурс, 2019. — 524 с. — ISBN 978-5-98424-239-4. Клушина Н. И. Медиастилистика / Н. И. Клушина. — Москва : Флинта, 2018. — 184 с. — ISBN 978-5-9765-3899-3. Клушина Н. И. Медиатизация: стилистический вектор / Н. И. Клушина, Д. О. Байгожина, С. Ш. Тахан // Верхневолжский филологический вестник. — 2019. — № 2 (17). — С. 57—62. — doi: 10.24411/2499-9679-2019-10386. Кондратьева О. Н. Стратегии медиатизации юридических концептов в российских массмедиа XXI века (на примере концепта ЛЕГИТИМНОСТЬ) / О. Н. Кондратьева, Ю. С. Игнатова // Научный диалог. — 2021. — № 3. — С. 69—85. — doi: 10.24224/2227-1295-2021-3-69-85. Кожарнович М. П. Медиатизация медицинского дискурса : способы, атрибуты и риски / М. П. Кожарнович // Медиалингвистика. — 2021. — Т. 8. — № 4. — С. 421— 437. — doi: 10.21638/spbu22.2021.408. Машлыкина Н. Д. Лингвопрагматические средства репрезентации ЗОЖ в англоязычных и русскоязычных гипертекстах (на материале текстов интернетсайтов фитнес-центров) / Н. Д. Машлыкина, И. Г. Сидорова // Филологические науки. Вопросы теории и практики. — 2019. — № 11. — С. 358—363. — doi: 10.30853/filnauki.2019.11.75. Орлова О. В. Жизненный цикл и микромоделирующий потенциял медиаконцепта / О. В. Орлова // Вестник Томского государственного педагогического университета. — 2010. — Выпуск 6 (96). — С. 78—83. Сидорова И. Г. Бренд Wellness: языковая репрезентация в медиадискурсе / И . Г. Сидорова // Актуальные проблемы филологии и педагогической лингвистики. — 2023. — № 2. — С. 177—189. — doi: 10.29025/2079-6021-2023-2-177-189. Стеблецова А. О. Язык здорового образа жизни в британских и российских цифровых СМИ : сопоставительное исследование / А. О. Стеблецова, И. И. Торубарова, Т. Линакер // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 2, Языкознание. — 2023. — Т. 22. — № 5. — С. 72—88. — doi: 10.15688/jvolsu2.2023.5.5. Чеметева Ю. В. Юридический медиадискурс как гибридный феномен / Ю. В. Чеметева // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 2, Языкознание. — 2022. — Т. 21. — № 1. — С. 110—118. — DOI: https://doi.org/10.15688/jvolsu2.2022.1.9. Чернявская В. Е. Методологические возможности дискурсивного анализа в корпусной лингвистике / В. Е. Чернявская // Вестник Томского государственного университета. Филология. — 2017. — № 50. — C. 135—147. — doi: 10.17223/19986645/50/9. Andersen G. Using the corpus-driven method to chart discourse-pragmatic change / G. Andersen // Discourse-Pragmatic Variation and Change in English : New Methods and Insights / ed. H. Pilcher. — Cambridge : Cambridge University Press, 2016. — Pp. 21—40. Baker P. Using Corpora in Discourse Analysis / P. Baker. — London : Continuum, 2006. — 208 p. — doi: 10.1007/9781139764377.013. Bednarek M. The discourse of news values : How news organizations create newsworthiness / M. Bednarek, H. Caple. — New York : Oxford University Press, 2017. — 302 p. — ISBN 9780190653941. Brezina V. Statistical choices / V. Brezina. — Oxford : Routledge, 2018. — Pp. 259— 280. — ISBN 9781315179346. Brezina V. #LancsBox X/ V. Brezina, W. Platt. — Lancaster University, 2024. Access mode : http://lancsbox.lancs.ac.uk (accessed 23.04.2024). Culpeper J. Keyness : Words, parts-of-speech and semantic categories in the character-talk of Shakespeare’s Romeo and Juliet / J. Culpeper // International Journal of Corpus linguistics. — 2009. — № 14 (1). — Pp. 29—59. — doi: 10.1075/ijcl.14.1.03cul. Effective Headlines of Newspaper Articles in a Digital Environment / J. Kuiken, A. Schuth, M. Spitters, M. Marx // Digital Journalism. — 2017. — № 5 (10). — Pp. 1300— 1314. — doi: 10.1080/21670811.2017.1279978. Gerbig A. Key words and key phrases in a corpus of travel writing / A. Gerbig // Keyness in Texts. — Amsterdam : John Benjamins, 2010. — Pp. 147—168. — doi: 10.1075/scl.41.11ger. Hardie A. Log ratio — An informal introduction. Post on the website of the ESRC Centre for Corpus Approaches to Social Sciences CASS/ A.Hardie. — Access mode : http://cass.lancs.ac.uk/?p=11332014 (accessed 20.02.2024). Rayson P. From key words to key semantic domains / P. Rayson // International Journal of Corpus Linguistics. — 2008. — № 13 (4). — Pp. 519-549. — DOI: 10.1075/ ijcl.13.4.06ray. Scott M. PC analysis of key words — and key words / M. Scott // System. — 1997. — Vol. 25. — Iss. 2. — Pp. 233—245. — doi: 10.1016/S0346-251X(97)00011-0. Sinclair J. Corpus, concordance, collocation / J. Sinclair. — Oxford : Oxford University Press, 1991. — 200 p. — ISBN 9780194371445. Sinclair J. English Collocation Studies : The OSTI report / J. Sinclair, S. Jones, R. Daley; ed. R. Krishnamurthy. — London : Continuum, 2004. — 208 p. — ISBN 0-8264-7788-8. Stubbs M. Collocations and semantic profiles. On the cause of the trouble with quantitative studies / M. Stubbs // Functions of Language. — 1995. — № 2/1. — Pp. 23—55. Teubert W. Corpus Linguistics. A short introduction / W. Teubert, A. Cermakova. — London et al : Continuum, 2007. — 176 p. — ISBN 9780826494801. Thompson J. B. Mediated Interaction in the Digital Age / J. B. Thompson // Theory, Culture & Society. — 2018. — № 37 (1). — Pp. 3—28. — doi: 10.1177/0263276418808592.
Supplementary files


