Blended Learning: Experience in Developing Lexical Skills
- Authors: Kunitsyna O.M.1
-
Affiliations:
- Moscow State Linguistic University
- Issue: No 3 (844) (2022)
- Pages: 60-69
- Section: Pedagogical Studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/359137
- ID: 359137
Cite item
Full Text
Abstract
Vocabulary is the basis for the formation of reading, speaking, listening and writing skills. In the conditions of a blended learning format, the training and development of lexical skills is provided both in the traditional way in the classroom and in an innovative way, which involves the use of a virtual learning environment. Exercises transferred to online platforms and interactive whiteboards help the teacher to provide high-quality presentation of educational material, motivate students and are an effective means of forming students’ communicative competence.
About the authors
Olesya Mironovna Kunitsyna
Moscow State Linguistic University
Author for correspondence.
Email: kunitsyna_mglu@mail.ru
PhD (Philology), Associate Professor at the Department of Linguistics and Professional Communication in the Field of Law, Institute of International Law and Justice
Russian FederationReferences
- Григорьева И. В. Развитие и внедрение технологии смешанного обучения (blended learning) и онлайнобучения, как важной составляющей цифровизации образования // Вестник Университета Российской академии образования. 2021. № 3. С. 34–45.
- Горожанов А. И. Обучающая виртуальная среда для изучения иностранного языка: монография. М., 2015.
- Думина Е. В. Формирование умений письменной межкультурной коммуникации юриста в условиях ранней профессионализации: автореф. дисю … канд. пед. наук. М., 2021.
- Демина Д. А. Трехмерный подход к формированию межкультурной компетенции // Вестник Московского государственного лингвистического университета. 2010. Вып. 14(593). С. 52–64.
- Schart M., Legutke M. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung. München : Klett-Langenscheidt, 2018.
- Горожанов А. И. Модель обеспечения качества обучения устной коммуникации в обучающей виртуальной среде // Риторические традиции и коммуникативные процессы в эпоху цифровизации: материалы XXIII Международной научной конференции. 2020. C. 105–109.
Supplementary files

