Organizational Peculiarities of the Scientific Research Work in the Field of Pedagogy in 20–40s of the 20th Century
- Autores: Yurkina L.V.1, Sukhova N.N.2
- 
							Afiliações: 
							- Moscow State Linguistic University
- Moscow Regional State Pedagogical University
 
- Edição: Nº 1(846) (2023)
- Páginas: 44-51
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/348730
- ID: 348730
Citar
Texto integral
Resumo
The article discusses the specifics of the research work organization in the field of domestic pedagogy in 20-40s of the 20th century. Two stages of the genesis of ideas about research work are distinguished. The role of teacher-training universities in the development of research programs is noted. The experience of organizing and popularizing students’ research work is described. The common features and differences of the modern and historical stages of research in the field of pedagogy are revealed.
Sobre autores
Lera Yurkina
Moscow State Linguistic University
							Autor responsável pela correspondência
							Email: lera.yurkina@gmail.com
				                					                																			                								
PhD (Pedagogy) Associate Professor, Associate Professor of the Department of Psychology and Pedagogical Anthropology
RússiaNatalya Sukhova
Moscow Regional State Pedagogical University
														Email: аsukhov21@yandex.ru
				                					                																			                								
PhD (Pedagogy), Associate Professor, Associate Professor of the Department of Pedagogy and Modern Educational Technologies
RússiaBibliografia
- Юркина Л. В., Сухова Н. Н. К вопросу о методологических основах педагогической науки // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2020. Вып. 3 (836). С. 171–184.
- Войцеховская О. А. По опытным школам центра // Народное просвещение. 1925. № 5–6. С. 46–47.
- Авксентьевский Д. А. Очередные задачи в 1926г. опытно-показательных учреждений // Народное просвещение. 1925. № 12. С. 55–60.
- Бубнов А. С. Основные направления борьбы за подъем советской школы и педагогического образования // Педагогическое образование. 1936. № 4. С. 34–50.
- Сухова Н. Н. Основные направления развития высшего образования в России в постреволюционный период: 19 Международная научно-практическая конференция: Педагогика и психология в ХХI веке. Новосибирск: ЛГУ им. А. С. Пушкина, 2015. С. 49–53.
- Беляев В. И. Из опыта экспериментальных учреждений Наркомпроса РСФСР // Советская педагогика. 1988. № 1. С. 112–117.
- Шацкий С. Т. Избранные педагогические сочинения: в 2 т. М. : Педагогика, 1980. Т. 2.
- Медынский Е. Н. Экспериментальное направление в педагогике // Педагогическое образование. 1935. № 2. С. 22–32.
- Гинтовт А. С. Научно-исследовательская работа педагогических институтов // Педагогическое образование. 1936. № 2. С. 18–28.
- Брюнелли Е. Л. Научно-исследовательская работа пединститута // Педагогическое образование. 1934. № 2. С. 38–42.
- Пирогов Н. И. Избранные педагогические сочинения. М. : Педагогика, 1985.
Arquivos suplementares
 
				
			 
						 
						 
					 
						 
						 
				 
  
  
  Enviar artigo por via de e-mail
			Enviar artigo por via de e-mail 

