Features of Personality Motivational Sphere of Technical and Humanitarian Students During Distance Learning
- Authors: Dvoretskaia T.A.1
- 
							Affiliations: 
							- Moscow State Linguistic University
 
- Issue: No 1(846) (2023)
- Pages: 57-62
- Section: Psychological studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/348733
- ID: 348733
Cite item
Full Text
Abstract
In this article the features of personality motivational sphere of technical and humanitarian students during distance learning were considered. Differences were revealed in terms of cognition, introjected motive, motive of self-development, self-respect and amotivation; in terms of satisfaction with the need for relatedness, in terms of success as a mental state, attitude to uncertain situations, as well as tolerance to uncertainty.
About the authors
Tatiana Alekseevna Dvoretskaia
Moscow State Linguistic University
							Author for correspondence.
							Email: dvoretskaya_ta@mail.ru
				                					                																			                								
Senior Lecturer at the Department of Psychology and Pedagogical Anthropology, Faculty of the Humanities, Moscow State Linguistic University
Russian FederationReferences
- Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. СПб. : Питер, 2000.
- Гордеева Т. О. Психология мотивации достижения. 2-е изд., испр. и доп. М. : Смысл, 2015.
- Пакулина С. А. Психологическая диагностика мотивации достижения успеха студентов в вузе // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. 2008. № 88. С. 23–32.
- Бакшаева Н. А., Вербицкий А. А. Психология мотивации студентов. М. : Логос, 2006.
- Ryan R. M., Deci E. L. Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions // Contemp. Educ. Psychol. 2021. V. 61.doi: 10.1016/j.cedpsych.2020.101860
- Дворецкая Т. А. Предикторы динамики внешней и внутренней направленности учебной мотивации у студентов // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2019. Вып. 3 (832). С. 233–242.
- Осин Е. Н. Факторная структура версии шкалы общей толерантности к неопределенности Д. МакЛейна // Психологическая диагностика. 2010. № 2. С. 65–86.
- Owen W., Sweeney R. Ambiguity Tolerance, Performance, Learning, and Satisfaction: A Research Direction. 2002. URL: http://isedj.org/isecon/2002/242c/ISECON.200 2.owen.pdf
- Гордеева Т. О., Сычев О. А., Осин Е. Н. Опросник «Шкалы академической мотивации» // Психологический журнал. 2014. № 4. Т. 35 С. 96–107.
- Гордеева Т. О. Мотивация учебной деятельности школьников и студентов: структура, механизмы, условия развития: дис. … д-ра психол. наук. М., 2013.
- Шойимова Ш. С., Шойимова Ш. С. Гендерные различия стилей общения в молодежной сфере // Наука, образование и культура. 2017. № 3 (18). С. 33–34.
- Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М. : Высшая школа, 1991.
Supplementary files
 
				
			 
					 
						 
						 
						 
						 
				 
  
  
  Email this article
			Email this article 

