Features of Personality Motivational Sphere of Technical and Humanitarian Students During Distance Learning
- Авторлар: Dvoretskaia T.A.1
- 
							Мекемелер: 
							- Moscow State Linguistic University
 
- Шығарылым: № 1(846) (2023)
- Беттер: 57-62
- Бөлім: Psychological studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/348733
- ID: 348733
Дәйексөз келтіру
Толық мәтін
Аннотация
In this article the features of personality motivational sphere of technical and humanitarian students during distance learning were considered. Differences were revealed in terms of cognition, introjected motive, motive of self-development, self-respect and amotivation; in terms of satisfaction with the need for relatedness, in terms of success as a mental state, attitude to uncertain situations, as well as tolerance to uncertainty.
Негізгі сөздер
Авторлар туралы
Tatiana Dvoretskaia
Moscow State Linguistic University
							Хат алмасуға жауапты Автор.
							Email: dvoretskaya_ta@mail.ru
				                					                																			                								
Senior Lecturer at the Department of Psychology and Pedagogical Anthropology, Faculty of the Humanities, Moscow State Linguistic University
РесейӘдебиет тізімі
- Ильин Е. П. Мотивация и мотивы. СПб. : Питер, 2000.
- Гордеева Т. О. Психология мотивации достижения. 2-е изд., испр. и доп. М. : Смысл, 2015.
- Пакулина С. А. Психологическая диагностика мотивации достижения успеха студентов в вузе // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. 2008. № 88. С. 23–32.
- Бакшаева Н. А., Вербицкий А. А. Психология мотивации студентов. М. : Логос, 2006.
- Ryan R. M., Deci E. L. Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions // Contemp. Educ. Psychol. 2021. V. 61.doi: 10.1016/j.cedpsych.2020.101860
- Дворецкая Т. А. Предикторы динамики внешней и внутренней направленности учебной мотивации у студентов // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2019. Вып. 3 (832). С. 233–242.
- Осин Е. Н. Факторная структура версии шкалы общей толерантности к неопределенности Д. МакЛейна // Психологическая диагностика. 2010. № 2. С. 65–86.
- Owen W., Sweeney R. Ambiguity Tolerance, Performance, Learning, and Satisfaction: A Research Direction. 2002. URL: http://isedj.org/isecon/2002/242c/ISECON.200 2.owen.pdf
- Гордеева Т. О., Сычев О. А., Осин Е. Н. Опросник «Шкалы академической мотивации» // Психологический журнал. 2014. № 4. Т. 35 С. 96–107.
- Гордеева Т. О. Мотивация учебной деятельности школьников и студентов: структура, механизмы, условия развития: дис. … д-ра психол. наук. М., 2013.
- Шойимова Ш. С., Шойимова Ш. С. Гендерные различия стилей общения в молодежной сфере // Наука, образование и культура. 2017. № 3 (18). С. 33–34.
- Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М. : Высшая школа, 1991.
Қосымша файлдар
 
				
			 
						 
					 
						 
						 
						 
									 
  
  
  Мақаланы E-mail арқылы жіберу
			Мақаланы E-mail арқылы жіберу 

