Technology of Training Intercultural Interaction in a Team of Regional Studies Students
- Autores: Ryblova A.N.1, Nyamdorj K.1
-
Afiliações:
- Moscow State Linguistic University
- Edição: Nº 3 (848) (2023)
- Páginas: 66-70
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/344924
- ID: 344924
Citar
Texto integral
Resumo
There is no theoretical substantiation for technological formation of skills for positive and correct verbal and non-verbal interaction of students representing different cultures at the university. Technology of training intercultural interaction in a team of regional studies students in Spanish has been modeled, providing for integration of collective, cooperative and collaborative models, taking into account specifics of policy and culture of the countries of the target language.
Sobre autores
Alla Ryblova
Moscow State Linguistic University
Autor responsável pela correspondência
Email: alla.r61@mail.ru
Doctor of Pedagogy (Dr. habil.), Professor, Professor of Foreign Language, Teaching Department The Maurice Thorez Institute of Foreign Languages, Moscow State Linguistic University
RússiaKhulan Nyamdorj
Moscow State Linguistic University
Email: khulan.viktoriya@mail.ru
Postgraduate Student Foreign Language Teaching Department, The Maurice Thorez Institute of Foreign Languages, Moscow State Linguistic University
RússiaBibliografia
- Дьяченко В. К. Методические рекомендации по организации коллективных, групповых, парных и индивидуальных занятий в общеобразовательной школе. Гомель: ГОСПО, 1983.
- Мкртчян М. А. Коллективный способ обучения: практический курс. Саяногорск: Мысль, 1989.
- Рыблова А. Н. Современные подходы к формированию межкультурной коммуникативной компетенции. М.: ФГБОУ ВО МГЛУ, 2021.
- Johnson D., Johnson R. Cooperation and Competition: Theory and Research. Edina, MN: Interaction Book Company, 1989.
- Bruffe K. Sharing Our Toys: Cooperative Learning Versus Collaborative Learning // Change: The Magazine of Higher Learning. 1995. Т. 27. № 1. С. 12–18.
- MacGregor J. Intellectual development of students in learning community programs 1986–87. Washington Center for Improving Quality of Undergraduate Education: Occasional Paper Number 1, 1987.
- Smith K. Cooperative vs. Collaborative Learning. Letter response to Bruffe article // Change: The Magazine of Higher Learning, 1995. Т. 27. № 3. С. 44–49.
- Асилова Ш. С. Влияние коллаборативной среды на познавательную активность учащихся // European Research. 2016. № 5 (16). С. 87–88.
- Гаврилова Т. В. Виды совместного обучения за рубежом и в России // Азимут научных исследований. Педагогика и психология. 2017. Т. 6. № 4. С. 42–45.
- Павельева Н. В. Коллаборативное обучение как модель эффективной организации образовательного процесса // Образование. Карьера. Общество. 2010. № 3 (29). С. 30–37.
- Синицина Г. П. Стратегия обучения в партнерстве: Коллаборативное обучение // Педагогические науки. 2019. № 2 (36). С. 78–82.
- Зинкевич-Евстигнеева Т. Д. Эффективная команда: шаги к созданию. СПб.: Речь, 2003.
- Плотникова Н. Ф. Командный подход в обучении: учебно-методическое пособие. Казань: Изд-во Казанского университета, 2016.
- Рыскулова М. Н. Группа, коллектив, команда // Современное педагогическое образование. 2019. № 10. С. 191–194.
Arquivos suplementares


