Scientific meanings of the Russian methodological science in historical and actual projections
- Autores: Galskova N.D.1
-
Afiliações:
- State University of Education
- Edição: Nº 3 (856) (2025)
- Páginas: 17-23
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/346920
- ID: 346920
Citar
Texto integral
Resumo
The article describes the evolution of the scientific basis of the Russian methodological science with a view to solving theoretical and applied problems of linguistic education. The content of the concept of «scientific meaning» of methodology is revealed, which gives an idea of the main scientific trends, history and prospects of this science of a specific historical epoch and expresses the content of interrelated and interdependent methodological categories, namely: paradigm, approach, model and purpose of teaching.
Sobre autores
Natalya Galskova
State University of Education
Autor responsável pela correspondência
Email: galskova@mail.ru
Doctor of Pedagogy (Dr. habil)
Professor of the Department of Linguodidactics and Methods of Teaching Foreign Languages
State University of Education
Bibliografia
- Кохановский В. П. [и др.]. Основы философии науки / В. П. Кохановский, Т. Г. Лешкевич, Т. П. Матяш, Т. Б. Фатхи Ростов-на-Дону: Феникс, 2007.
- Моркина Ю. С. К понятию научного смысла // Эпистемология и философия науки. 2009. Т. 22. № 4. С. 71-73.
- Лингвистика и аксиология: этносемиометрия ценностных смыслов: коллективная монография / отв. ред. Л. Г. Викулова. М.: ТЕЗАУПУС, 2011.
- Гальскова Н. Д., Коряковцева Н. Ф., Гусейнова И. А. Современная лингводидактика : монография. М.: КНОРУС, 2021.
- Степанов Ю. С. Изменчивый «образ языка» в науке ХХ века // Язык и наука конца XX века. М.: Российский государственный гуманитарный университет, 1995. С. 7-34.
Arquivos suplementares


