Understanding Emotions as an Aspect of Safe Behavior
- 作者: Podprugina V.V.1
-
隶属关系:
- Moscow State Linguistic University
- 期: 编号 2 (847) (2023)
- 页面: 115-123
- 栏目: Psychological studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/348714
- ID: 348714
如何引用文章
全文:
详细
Questions are raised about the importance of understanding and knowing the emotion of anger as a consequence of safe behavior. The results of studies of ideas about the emotion of anger in different age groups (parents, preschoolers with disabilities, younger schoolchildren, younger teenagers) using the method of verbal reports are presented. The results obtained indicate ambiguous encoding and decoding of the emotion anger, possible control of its manifestation, which clearly determines the need for help in overcoming anger.
关键词
作者简介
Victoria Podprugina
Moscow State Linguistic University
编辑信件的主要联系方式.
Email: viktoriyavp@mail.ru
PhD (Psychology), Associate Professor, Associate Professor of the Department of Psychology and Pedagogical Anthropology, Institute of the Humanities and Applied Sciences, Moscow State Linguistic University
俄罗斯联邦参考
- Дифференционно-интеграционная теория развития / сост. и ред. Н. И. Чуприкова, Е. В. Волкова. М.: Языки славянской культуры: Знак, 2014. Кн. 2.
- Кравченко Ю. Е. Психология эмоций. Классические и современные теории и исследования. М.: ФОРУМ : ИНФРА-М, 2020.
- Веккер Л. М. Психика и реальность: единая теория психических процессов. М.: Смысл, 1998.
- Леонтьев А. Н. Лекции по общей психологии. М.: Смысл, 2001.
- Выготский Л. С. Психология развития человека. М.: Смысл ; Эксмо, 2005.
- Крайг Г. Психология развития. СПб.: Питер, 2000.
- Эриксон Э. Г. Детство и общество: пер. с англ. 2-е изд., перераб. и доп. СПб.: Ленато, ACT, Фонд «Университетская книга», 1996.
- Боулби Дж. Привязанность / общ. ред. и вступ. ст. Г. В. Бурменской ; пер. с англ. М.: Гардарики, 2003.
- Хъелл Л., Зиглер Д. Психология личности. СПб.: Питер Пресс, 1997.
- Солоед К. В. Объектные отношения у детей, разлученных с матерью на первом году жизни // Московский психотерапевтический журнал. 2000. №4. С. 70–94.
- Подпругина В. В. Ментальные репрезентации эмоций гнева у младших подростков: гендерный аспект. Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2017. № 785. С. 152–169.
补充文件


