Organizing Project Work to Train Masters for Pedagogical Activity
- Autores: Ryblova A.N.1
-
Afiliações:
- Moscow State Linguistic University
- Edição: Nº 1(846) (2023)
- Páginas: 33-37
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/348726
- ID: 348726
Citar
Texto integral
Resumo
The article presents theoretical substantiation of the essence and types of projects, advantages and specifics of their application for masters’ training to pedagogical activity. The author proposes an algorithm for organizing project activities, information and methodological support for implementing professionally significant multi-level projects developed by each undergraduate meant for students of different ages and levels of intercultural communication skills studying in various educational institutions.
Palavras-chave
Sobre autores
Alla Ryblova
Moscow State Linguistic University
Autor responsável pela correspondência
Email: alla.r61@mail.ru
Doctor of Pedagogy (Dr. habil.), Professor, Professor of Foreign Language Teaching Department, The Maurice Thorez Institute of Foreign Languages, Moscow State Linguistic University
RússiaBibliografia
- Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий. М.: Народное образование, 2006.
- Гузеев В. В., Романовская М. Б. Современные технологии профессионального образования: интегрированное проектное обучение. М.: НИИ развития профессионального образования, 2006.
- Пахомова Н. Ю. Метод учебного проекта в образовательном учреждении: пособие для учителей и студентов педагогических вузов. М.: АРКТИ, 2005.
- Ястребцева Е. Н. Пять вечеров. Беседы о телекоммуникационных образовательных проектах. М.: Проект Гармония и ЮНПРЕСС, 1998.
- Дьюи Д. Психология и педагогика мышления / пер. с англ. Н. М. Никольской. М.: Совершенство, 1997.
- Килпатрик В. Х. Метод проектов: применение целевой установки в педагогическом процессе. Ленинград: Брокгауз – Ефрон, 1925.
- Рыблова А. Н. Современные подходы к формированию межкультурной коммуникативной компетенции: технологический подход к разноуровневому управлению языковой подготовкой и переподготовкой кадров: учебное пособие для студентов магистратуры. М.: ФГБОУ ВО МГЛУ, 2021.
Arquivos suplementares


