The Model of Profession-Oriented Foreign Language Teaching on the Basis of Integrated Development of Communicative and Language Learning Activity
- Autores: Koryakovtseva N.F.1
-
Afiliações:
- Moscow State Linguistic University
- Edição: Nº 2 (847) (2023)
- Páginas: 47-53
- Seção: Pedagogical Studies
- URL: https://journal-vniispk.ru/2500-3488/article/view/348504
- ID: 348504
Citar
Texto integral
Resumo
The article dwells on the organization of profession-oriented foreign language teaching in universities on the basis of developing cognitive activity “language and culture learning”; the model of integrated development of communicative and language learning activity is proposed; the author outlines specific features of language learning activity and the possibility of developing language learning strategies with the use of learning materials organized in the format of learner's resource center.
Sobre autores
Nataliya Koryakovtseva
Moscow State Linguistic University
Autor responsável pela correspondência
Email: koryakovtseva@mail.ru
Doctor of Pedagogy (Dr. habil), Professor, Foreign Language Teaching Department, The Maurice Thorez Institute of Foreign Languages, Moscow State Linguistic University
RússiaBibliografia
- Залевская А. А. Введение в психолингвистику. М.: Российск. гос. гуманит. ун-т, 2000.
- Щепилова А. В. Коммуникативно-когнитивный подход к обучению французскому языку как второму иностранному. Теоретические основы: автореф. дис. … д-ра пед. наук. М., 2003.
- Oxford R. Language Learning Strategies. New York: Newbury House, 1990.
- Wenden A. Learner Strategies foe Learner Autonomy. London: Prentice Hall, 1992.
- Little D. Strategic Competence // Routhledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning / ed. by M. Byram, A. Hu. New York: Routledge, 2013. P. 665–667.
- Ушакова Т. Н. О механизмах вербальных процессов человека // Психология. Журнал высшей школы экономики, 2009. Т. 6. № 1. С. 99–113.
- Коряковцева Н. Ф. Современная методика организации самостоятельной работы изучающих иностранный язык: пособие для учителей. М. : АРКТИ, 2002.
- Барышникова О. В. Методика контроля и оценки качества подготовки по иностранному языку в техническом вузе (английский язык) : дис. … канд. пед. наук. М., 2014.
- Харламова Н. С., Фролова И. Ю. Этапы обучения иноязычной письменной речи в социально-политической области // Вестник Московского государственного лингвистического университета. Образование и педагогические науки. 2022. Вып. 1 (842). С. 84–89.
- Тарева Е. Г., Тарев Б. В. Инновационный потенциал образовательных традиций: учебник иностранного языка открытого типа // Вопросы методики преподавания в вузе. СПб. : Издательство политехнического университета, 2014. Вып. 3 (17). С. 364–373.
Arquivos suplementares


