Pesquisa

Edição
Título
Autores
Information technological and lingvomethodical principles of working out information products for teaching foreign students to linguistic disciplines
Davletkeldieva A., Provotorova E., Matukhin P.
Creation of personal websites of teachers and their use in teaching latin language for special purposes in the higher school
Provotorova E.
Use of internet resources in teaching foreign languages in higher school
Berkimbaev K., Muhamedzhanov B., Nyshanova S., Kerimbaeva B.
Interdisciplinary IT projects in development of electronic manuals on Russian as a foreign language for physicists
Gracheva O., Matukhin P., Elsgolts S.
Opportunities and advantages of the interconnected use of informatization means in the training of foreign students in the Russian language in the medical university
Itinson K., Grinshkun V.
Contemporary approaches to using information technologies in teaching foreign languages
Nyshanova S.
APPROACHES IN DISTANCE LEARNING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
Bondareva O., Beloglazova L.
A conceptual framework for the instructional design of a Moodle-based e-learning course for mainstreaming informal master’s education outcomes into ESP teaching in a formal non-linguistic setting
Galchuk L.
Complex object-language approach in working out electronic handbooks for foreign students at the stage of preliminary training
Davletkeldieva A., Provotorova E., Matukhin P., Vyalova T.
FEATURES OF TEACHING COMPUTER SCIENCE FOR FOREIGN STUDENTS OF HUMANITARIAN SPHERE OF TRAINING
Savchenko N., Pykhtina N.
Robotic constructor as a means of teaching C++ programming to high school students
Eliseev A.
Forming of competencies of future ecologists in the process of teaching English language
Berkimbaev K., Akeshova M.
ABOUT THE NEED OF FORMING COMMUNICATIVE POTENTIAL OF FUTURE TEACHERS IN TEACHING ENGLISH
Bekbulatova I., Berkimbaev K., Meyrbekova G.
Shift from traditional into interactive approach: teaching monologue with the use of information and communication technologies
Rizakhojayeva G., Akeshova M.
THE MAIN DIRECTIONS OF IMPLEMENTATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE
Rizakhojayeva G.
The use of interactive game simulators for the development of algorithmic thinking of students in Russian language and literature lessons
Novoselova S., Smerechinskaya N.
Pre-university training in computer science and office programming
Gromov A., Kuryshev E.
THE ROLE OF COMPUTER TECHNOLOGY IN TEACHING ENGLISH LANGUAGE
Kerimbaeva B., Niyazova G., Kaya K.
Features of using e-resources when learning Chinese as a second foreign language in secondary school
Yang G.
Role of information technology of education in the advancement of individual work quality while teaching a foreign language at the higher educational establishment
Kolesova T.
A software complex intended for constructing applied models and meta-models on the basis of mathematical programming principles
Chernyshov M., Abasov N.
COMPLEX TECHNOLOGY OF COMPUTER TESTING IN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
Nardyuzhev V., Nardyuzhev I., Marfina V., Kurinin I.
Formation and development of lexical skills using LMS Moodle when teaching a foreign language at a non-linguistic higher education institution
Khudolei N.
About experience of use of the social network in teaching of englishlanguage
Grigoreva K.
Features of parallel processing of Russian language content using the basic characteristics of object-oriented high-level programming languages
Koshkin D., Skuratov A.
1 - 25 de 27 resultados 1 2 > >> 
Dicas:
  • Palavras-chave são sensíveis a maiúsculas
  • Preposições e conjunções ingleses são ignoradas
  • Busca é feita por todos os palavras-chave (agente AND experimentador) por omissão
  • Use OR para pesquisar um termo exato, ex.: educação OR formação
  • Use parênteses para criar frases complexas, ex.: arquivo de ((revistas OR conferências) NOT teses)
  • Para pesquisar uma frase precisa use aspas duplas, ex.: "investigações científicas"
  • Exclua uma palavra utilizando o sinal - (hífen) ou operador NOT; ex.: concurso-de beleza ou concurso NOT de beleza
  • Use * como caractere-coringa, ex.: científic* recuperará as palavras "científico", "científicos", etc.

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».