检索

标题
作者
The role of corpus analysis in the study of English loanwords and in teaching a second foreign language (on the example of French and Italian)
Zimina E., Gubanov D.
Selection of subject-specific content of teaching a foreign language for professional communication in a medical university in the framework of Content and Language Integrated Learning
Potapova V.
A differentiated approach to teaching English for specific purposes
Kondakova N., Zimina E., Prokhorova M.
Content and Language Integrated Learning (CLIL) as actualization methodology of interdisciplinary links in technical university
Popova N., Kogan M., Vdovina E.
Teaching English on a linguocognitive basis: an extralinguistic aspect
Shults O., Pervova G., Motov S.
Cognitive linguistics in foreign language teaching: problems and prospects (by the example of teaching English at a language university)
Motov S.
The use of linguistic and cultural information in teaching a foreign language: current issues of modern methodology
Smolyaninov M.
The problem of teaching communicative tactics in English-language professional discourse
Andreeva S.
An experiment on the differentiated teaching of English grammar to students at a technical university through educational interaction with a chatbot based on generative AI
Cherkasova E.
Typology and causes of errors induced by cross-language interference in the sounding speech of Italian-speaking students
Kachanova A., Fabrizi V.
EXPERIMENTAL IMPLEMENTATION OF ORGANIZATION MOBILE TECHNOLOGY MODEL OF FORMATIVE AND SUMMATIVE ASSESSMENT OF STUDENTS’ WRITING SKILLS IN A NONLINGUISTIC UNIVERSITY
Titova S., Danilina E.
Types of foreign language video materials and the specifics of their influence on teaching English speaking
Kalachnikova R.
Development of phonetic skills of students in teaching English in a non-linguistic university
Skripnikova T., Gevorgyan A.
Short videos on the “TikTok” platform as a means of developing sociocultural skills in English language learners
Gorobtsov E., Lopatin R., Mitchell P.
Problems of mastering speaking in English in 8th–9th grade students and ways to solve them
Kalachnikova R.
The Royal Air Force slang. Impact of World War II
Mitchell P., Andrakhanov A., Selivanov D.
British Air Force slang. Influence of the First World War
Mitchell P., Andrakhanov A., Trusov E.
The didactic potential of using chatbots in teaching and learning English phrasal verbs
Lobeeva P.
Teaching course development of a professional foreign language in an agrarian university based on the model of content and language integrated learning
Kapranchikova K., Zavgorodnyaya E., Belyanskiy R.
SELECTION FEATURES OF THE SUBJECT SIDE OF THE CONTENT OF ENGLISH TEACHING TO STUDENTS of “Jurisprudence” Programme
Zavyalov V.
Application of generative AI technologies in adult foreign language learning: peer mentoring
Abramova I.
FEATURES OF FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN GRADUATE SCHOOL BASED ON THE TANDEM-METHOD
Amerkhanova O.
STAGES OF TEACHING POST-GRADUATE STUDENTS RESEARCH WRITING DISCOURSE USING THE TANDEM-METHOD
Amerkhanova O.
Legal discourse as a subject of study and teaching in the classroom in a foreign language specialty
Novikova E., Polyakov O., Hausmann-Ushkova N.
BRITISH MILITARY SLANG: THE INFLUENCE OF WORLD WAR I
Mitchell P., Belov D.
1 - 25 的 27 信息 1 2 > >> 

检索提示:

  • 检索的名词区分大小写
  • 常用字词将被忽略
  • 默认情况下只有在查询结果满足所有检索词才返回(例如,隐含AND)
  • 使用OR结合多个检索词,便于查找含有这些检索词的文章,例如education OR research
  • 使用括号来创建更复杂的查询; 例如:archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • 使用引号检索一个完整的词组; 例如: "open access publishing"
  • 使用-或者NOT排除一个检索词; 例如:online -politics or online NOT politics
  • 在检索词里使用 *作为通配符匹配任何字符序列; 例如., soci* morality 将符合含有 "sociological" or "societal"的词语

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».