Search

Issue
Title
Authors
Tools for distance learning and e-learning in communities of students and teachers: composition, usage and preferences
Sergeev A.N.
Prospects for modernization of the electronic educational environment “Cross-Platform Project” format in the context of blended and distant learning
Kuznetsov A.A.
Hybrid educational technologies for forming competences of search and critical analysis among future bachelors in land management and cadastres
Rudinsky I.D., Li O.Y.
Improving the quality of Portuguese SMEs through competence evaluation
Garcia A.C., Silva M.C.
Interactivity in the language online classroom: from the index of system intelligence to the systemic changes in education
Galchuk L.M.
Information technologies in corporate training: trends and approaches
Polushkina A.O.
The visual online tools for collaborative learning and icebreaker activities
Osipovskaya E.A., Lukač D.
Modeling of the teacher training for professional communications based on the use of digital technologies in didactic discourse
Kopylova V.V.
LMS Moodle tools to form and develop grammar skills when teaching a foreign language at a non-linguistic higher education institution
Khudolei N.V.
The concept of transformation and inverted electronic textbooks
Pak N.I., Potupchik E.G., Khegay L.B.
Using AR-technology for mastering hieroglyphics as an approach to informatization of learning Chinese language in school
Grinshkun V.V., Grigorieva A.S.
Development of an adaptive mass open online course in the framework of training in artificial neural network technologies
Bordachev D.V.
Implementation of virtual reality technologies for professional and personal development of students
Nagovitsyn R.S., Alimov R.S.
Methodology of multilevel personalized programming teaching in basic school
Samylkina N.N., Mishin V.A.
The impact of the mobile applications usage on the quality of tourism specialists training
Gribkov D.N., Dengina M.R., Matveev V.V., Masharova T.V.
Development of ICT competence in high school students when teaching physics using digital laboratories
Kornilov V.S., Khanina I.A.
Teaching students the equations of mathematical physics using educational electronic resources
Rusinov A.S.
Development of information culture of students when teaching equations of mathematical physics in the conditions of informatization of education
Kornilov V.S., Rusinov A.S.
Possibilities of using immersive learning based on abstract highly formalized mathematical models for training future mathematics teachers
Matveeva V.A., Zaslavskaya O.Y.
Development of students’ scientific knowledge on computer modeling while teaching inverse problems for differential equations
Kornilov V.S.
Hybrid environments for training engineering students the basics of working with geodetic equipment
Dudysheva E.V., Solnyshkova O.V.
Methodology and features of assessing the economic effect of implementing digital educational environment models in secondary vocational and higher education systems
Fedotov A.V., Polushkina E.A.
Engineering design as a general area of study of informatics at the school of International Baccalaureate
Anikanova K.I.
Methods of teaching inverse and incorrect problems to students in the context of informatization of education
Kornilov V.S.
Data farming for virtual school laboratories
Patarakin Y.D., Yarmakhov B.B.
1 - 25 of 43 Items 1 2 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».