Мақалалар тізімі

Шығарылым Атауы Файл
Том 16, № 3 (2025) Artificial intelligence application for reflection development through the implementation of the orienting basis of reflective action for students of the pedagogical departments PDF
(Eng)
Dreytser S.
Том 16, № 2 (2025) Impact of conscientiousness and extraversion on job satisfaction among academic staff in south-western Nigerian tertiary institutions: A cross-institutional analysis PDF
(Eng)
Odeh C., Astratova G., Hezekiah O., Onwusiribe C.
Том 16, № 1 (2025) Network modeling of the intellectual competence structure PDF
(Eng)
Sipovskaya Y.
Том 16, № 3 (2025) Parental involvement as a determinant of the implementation of the competency-based curriculum in public primary schools in Igembe Central Sub-County, Meru County, Kenya PDF
(Eng)
Mwereria M., Thinguri D., Muigai P.
Том 16, № 2 (2025) Self-concept of a bilingual personality: Metasystem approach PDF
(Eng)
Svitiuk S.
Том 16, № 2 (2025) Actual problems of formation of a socially active personality in the educational space of the university PDF
(Rus)
Serdyuk E., Muromtseva K.
Том 16, № 3 (2025) The development of social creativity in a polycultural educational environment: structural and content aspect (in the context of university education) PDF
(Rus)
Kramarenko Y.
Том 16, № 1 (2025) Hybrid models of higher education: Features and advantages PDF
(Rus)
Kuznetsova E., Korableva O.
Том 16, № 1 (2025) A two-dimensional model of the co-creative learning process (modified task approach) PDF
(Rus)
Kochetkov M.
Том 16, № 2 (2025) Didactic potential of digital technologies in linguistic education of university students PDF
(Rus)
Osiyanova O., Kondrashina Y.
Том 16, № 2 (2025) Dynamics of self-concept in the process of psychotherapy of narcissistic personalities as the focus of empirical research: Theoretical justification and methodological guidelines PDF
(Rus)
Kharchenko I.
Том 16, № 1 (2025) Achieving objectivity while checking students' written assignments PDF
(Rus)
Kochkina O.
Том 16, № 1 (2025) Dual form of training as a problem of pedagogical research PDF
(Rus)
Fominykh S.
Том 16, № 3 (2025) Requests from teachers to a teacher-psychologist in an educational organization PDF
(Rus)
Dubovitskaya T., Makarevskaya Y., Kravchenko L., Porshneva A.
Том 16, № 1 (2025) Homeland defense in fiction: Designing professional development courses in postgraduate education PDF
(Rus)
Sherstobitova I., Kot T.
Том 16, № 3 (2025) Study of methods to increase the educational motivation of cadets and the productivity of the educational process of departmental universities of the Ministry of Internal Affairs of Russia PDF
(Rus)
Serebrovskaya N., Mikhailova N., Gnezdilova D.
Том 16, № 3 (2025) The study of intangible ethno-cultural heritage in the framework of networking between educational and religious organizations PDF
(Rus)
Eremeev R.
Том 16, № 3 (2025) Individual psychological characteristics of personality as a component of psychological readiness of nursing staff for innovative activity PDF
(Rus)
Tekhteleva N., Menzul E.
Том 16, № 2 (2025) The integration of artificial intelligence into foreign language teaching of maritime students: preparation for professional interviewing PDF
(Rus)
Lysenko V., Ivantsova Y., Nikitina Y.
Том 16, № 3 (2025) Electronic library systems: Pathways for integration into the educational environment, monitoring and assessment methods of their usage efficiency in higher education institutions PDF
(Rus)
Potapova S., Ambrosenko N., Lysak O.
Том 16, № 2 (2025) Infantilism of the adult generation as an inevitable modern reality PDF
(Rus)
Illarionov A., Makarova E., Makarova E.
Том 16, № 3 (2025) Historical and pedagogical knowledge in departmental training of personnel of internal affairs bodies in the Russian state PDF
(Rus)
Yakushev V., Osipov I., Filimonov V.
Том 16, № 1 (2025) A quest game as a modern interactive technology for the formation of financial literacy basics in senior preschool children PDF
(Rus)
Likhanova N.
Том 16, № 1 (2025) Classification of violent interaction situations: criteria for regularity and observed intensity of impact PDF
(Rus)
Chuloshnikov A.
Том 16, № 3 (2025) A comprehensive approach to developing skills for self-education in a digital society PDF
(Rus)
Berman N.
Нәтижелер 86 - 1/25 1 2 3 4 > >> 

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».