Search

Issue
Title
Authors
PSYCHOLOGICAL COMPETENCE (LITERACY) OF STUDENTS OF PEDAGOGICAL HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS AS A BASIS OF THE PSYCHOLOGICAL HEALTH OF A FUTURE TEACHER
Busygina A.L.
Pedagogical conditions of development of foreign language communicative competence of students
Morozova A.L.
Development of intellectual and creative competence of future teachers
Abduvalieva D.N.
A specialist's competence model
Yablonsky V.I.
PROBLEMS AND PECULIARITIES OF IMPLEMENTATION OF COMPETENCE-ORIENTED EDUCATION STANDARDS IN A TECHNICAL UNIVERSITY
Krasinskaya L.F.
DEVELOPMENT OF ELECTRONIC METHODICAL COMPLEXES WITH THE PURPOSE OF FORMATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF BACHELORS
Shimarov A.I.
Assessing universal competencies of students of non-linguistic specialties
Drobotenko Y.B., Nazarova N.A.
PROJECTING OF THE INDIVIDUAL WORK OF STUDENTS STUDYING INFORMATICS
Umansky M.I.
THE SYSTEM OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF CULTURAL COMPETENCIES AMONG the STUDENTS OF TECHNICAL UNIVERSITY IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE
Vlasova I.V., Mikhelkevich V.N.
Development of the program "Method of projects" in the organization of independent work of schoolchildren at the senior stage of learning
Startseva N.V.
STUDENTS PROFESSIONAL COMPETENCES FORMING ON THE BASES OF ELECTROTECHNICAL DISCIPLINE INTEGRATION
Filimonova O.V.
The use of peer questioning in foreign language classes at university
Kurchenkova E.A.
Intercultural communication competence development through student mobility programmes and through internationalisation at home
Makeeva E.Y., Gousseva N.
Forming skills of translation of technical texts in aspirants by the example of textbook "basics of technical translation: theory and practice"
Zharinova I.A.
Pedagogical means of formation of healthy lifestyle of students
Kretova I.G., Belyaeva O.V.
IDENTIFICATION OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF STUDENTS DURING THEIR SELECTION FOR THE TARGET INDIVIDUAL SRTUDYING OF THE STUDENTS (SPECIALISTS)
Nikiforova S.V.
Experience of using the interactive form of masters’ midterm assessment in a foreign language
Igumnova O.V.
information-didactic basis for the formation of common cultural competences of bachelors of technique and technologies by facilities of foreign language
Vlasova I.V., Banartseva A.V.
1 - 18 of 18 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».