Search

Issue
Title
Authors
THE IMAGE OF THE PLAYWRIGHT IN PYGMALION BY BERNARD SHAW
Knyazeva N.A.
Visual presentation of the ethnic image of the Chuvash in cyberspace (using the example of social networks «VKontakte» and «Odnoklassniki»)
Iagafova E.A.
«Red Threat» in the estimates of the USA press in 1939
Buranok S.O.
Zoomorphic image from Ashutasty: artistic culture of the Saryarka ancient population
Bazarbayeva G.A., Jumabekova G.S.
Ethnofuturism and myth-making in the fine arts of the peoples of the Ural-Volga region
Rogovoy A.S.
Development of prospective teachers’ readiness to familiarize schoolchildren with the values of physical culture while studying «Pedagogy»
Borisov A.Y.
The unity of moral and aesthetic education of prospective teacher-designers
Statsenko E.R.
Socio-cultural phenomenon of childhood in the aspect of ethnopedagogy
Vorobieva L.B., Mitchenko Z.V.
Features of preschoolers’ gender education
Evtushenko I.N., Bistray E.B., Artemenko B.A.
The educational environment of a departmental university as a means of cadet’s personality formation
Zhalmurzin R.B.
PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ BEHAVIORAL REACTIONS IN SITUATIONS OF SOCIAL DANGER
Lizunova Y.V.
Determinants of students’ healthy lifestyle development
Tyumaseva Z.I., Orekhova I.L., Bistray E.B., Artemenko B.A., Chelnokova E.A.
The Chinese Civil War based on «Foreign Affairs» magazine
Buranok S.O., Nesterov D.A.
Perception of the East and the tasks of Far Eastern policy of Russia in the views of V.N. Kokovtsov and P.A. Stolypin
Suvorov V.V.
Theoretical questions of studying the «Fighting China» image in the USA
Buranok S.O., Selifontva D.Y.
GAME-BASED TECHNOLOGIES AS A HEALTH PROMOTION COMPONENT OF SCHOOL EDUCATION
Lizunova E.V.
Pedagogical conditions for the formation of medical university students’ readiness to lead a healthy lifestyle
Serper S.A.
The East Prussian operation (1914) coverage in Russian newspapers
Pimenov O.V.
«Museum borders» and new identities
Grinko I.A.
Formation of students’ value attitude towards health in physical education classes
Volov V.T., Serper S.A.
Economic problems and the threat of the Old World: the USA media assessment
Buranok S.O., Belyaeva K.V., Tulusakova M.I.
ABOUT SOME FEATURES OF METAPHOR IN YE.I. ZAMYATIN’S PROSE IN THE TWENTIES
Astashina Y.I.
1 - 22 of 22 Items

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"

Согласие на обработку персональных данных с помощью сервиса «Яндекс.Метрика»

1. Я (далее – «Пользователь» или «Субъект персональных данных»), осуществляя использование сайта https://journals.rcsi.science/ (далее – «Сайт»), подтверждая свою полную дееспособность даю согласие на обработку персональных данных с использованием средств автоматизации Оператору - федеральному государственному бюджетному учреждению «Российский центр научной информации» (РЦНИ), далее – «Оператор», расположенному по адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А, со следующими условиями.

2. Категории обрабатываемых данных: файлы «cookies» (куки-файлы). Файлы «cookie» – это небольшой текстовый файл, который веб-сервер может хранить в браузере Пользователя. Данные файлы веб-сервер загружает на устройство Пользователя при посещении им Сайта. При каждом следующем посещении Пользователем Сайта «cookie» файлы отправляются на Сайт Оператора. Данные файлы позволяют Сайту распознавать устройство Пользователя. Содержимое такого файла может как относиться, так и не относиться к персональным данным, в зависимости от того, содержит ли такой файл персональные данные или содержит обезличенные технические данные.

3. Цель обработки персональных данных: анализ пользовательской активности с помощью сервиса «Яндекс.Метрика».

4. Категории субъектов персональных данных: все Пользователи Сайта, которые дали согласие на обработку файлов «cookie».

5. Способы обработки: сбор, запись, систематизация, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), извлечение, использование, передача (доступ, предоставление), блокирование, удаление, уничтожение персональных данных.

6. Срок обработки и хранения: до получения от Субъекта персональных данных требования о прекращении обработки/отзыва согласия.

7. Способ отзыва: заявление об отзыве в письменном виде путём его направления на адрес электронной почты Оператора: info@rcsi.science или путем письменного обращения по юридическому адресу: 119991, г. Москва, Ленинский просп., д.32А

8. Субъект персональных данных вправе запретить своему оборудованию прием этих данных или ограничить прием этих данных. При отказе от получения таких данных или при ограничении приема данных некоторые функции Сайта могут работать некорректно. Субъект персональных данных обязуется сам настроить свое оборудование таким способом, чтобы оно обеспечивало адекватный его желаниям режим работы и уровень защиты данных файлов «cookie», Оператор не предоставляет технологических и правовых консультаций на темы подобного характера.

9. Порядок уничтожения персональных данных при достижении цели их обработки или при наступлении иных законных оснований определяется Оператором в соответствии с законодательством Российской Федерации.

10. Я согласен/согласна квалифицировать в качестве своей простой электронной подписи под настоящим Согласием и под Политикой обработки персональных данных выполнение мною следующего действия на сайте: https://journals.rcsi.science/ нажатие мною на интерфейсе с текстом: «Сайт использует сервис «Яндекс.Метрика» (который использует файлы «cookie») на элемент с текстом «Принять и продолжить».